REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)

Sieć Carrefour zamknęła działający od wielu lat sklep internetowy lokalnej, olsztyńskiej sieci sklepów spożywczych Rast. Ruch ten najprawdopodobniej związany jest z rozszerzeniem obszaru dostaw zakupów z własnego e-sklepu Carrefoura na całą Polskę.

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach
Pod należącym do Carrefoura szyldem Rast działa dziś 11 sklepów w Olsztynie

Pod należącym do Carrefoura szyldem Rast działa dziś 11 sklepów w Olsztynie (fot. Rast, za: Facebook)

Sieć Rast, licząca obecnie 11 sklepów, należy do Carrefoura od 2013 r. Francuski detalista do dziś nie zdecydował się na rebranding tych sklepów, mimo że z pewnością dysponowałby środkami finansowymi na taką operację. To dowód na silną pozycję sieci Rast i rozpoznawalność tej marki wśród klientów na lokalnym rynku w Olsztynie.

Rast od lat oferował możliwość zakupów online za pośrednictwem sklepu e-rast.pl. Opcja taka dla mieszkańców Olsztyna była możliwa już w czasach, kiedy Carrefour nawet nie posiadał w Polsce swojego własnego sklepu internetowego.

Jednak gwałtowna ekspansja Carrefoura w obszarze e-commerce, w tym e-grocery, wywarła wpływ na konieczność zlikwidowania drugiego, znacznie mniejszego projektu. - Została podjęta decyzja o zamknięciu e-sklepu sieci Rast, jednak szykujemy rozwiązanie, które w ciągu kilku najbliższych tygodni pozwoli mieszkańcom Olsztyna na zamawianie i dostawę artykułów spożywczych pod wskazany adres - przekazało 8 października redakcji portalu wiadomoscihandlowe.pl biuro prasowe Carrefoura w odpowiedzi na nasze pytania.

Jeszcze tego samego dnia Carrefour poinformował o planach rozwoju własnego konceptu e-grocery. Sieć rozszerzyła zasięg swojego e-sklepu spożywczego carrefour.pl o kolejne miasta województwa śląskiego - Sosnowiec, Chorzów, Czeladź i Siemianowice Śląskie i zapowiedziała, że w ciągu dwóch tygodni uruchomi na terenie całej Polski dostawy kurierskie artykułów niewymagających chłodzenia.

Na stronie internetowej sieci Rast link do e-sklepu prowadzi obecnie do komunikatu o treści: "Trwają prace serwisowe. Przepraszamy. Zajrzyj do nas później". Jednocześnie pod względem stylistycznym i graficznym komunikat nawiązuje już nie do Rasta, lecz do Carrefoura. Ponadto strona internetowa sieci Rast zachęca już swoich klientów do korzystania w sklepach pod tym szyldem z aplikacji mobilnej Mój Carrefour. Widać zatem, że integracja postępuje. Zasadne wydaje się pytanie, co jeszcze obejmie i czy koniec końców nie będzie oznaczała również pełnego rebrandingu sklepów?

Przypomnijmy, że Carrefour zadebiutował na polskim rynku e-grocery jesienią 2016 roku w Warszawie, gdzie w nieco ponad 2 lata sieć zbudowała silną markę swojego sklepu internetowego z żywnością. W lutym br. Carrefour otworzył e-sklep spożywczy w Katowicach, a trzy miesiące później w Krakowie.

W asortymencie sklepu internetowego Carrefoura znajduje 20 tysięcy produktów spożywczych i przemysłowych. Sieć sprzedaje przez internet artykuły ze wszystkich kategorii FMCG, w tym także produkty świeże: warzywa, owoce i zioła, pieczywo i wyroby cukiernicze, mięso i wędliny oraz nabiał.

- Kontynuujemy inwestycje w strategię omnikanałową. Sukcesywnie otwieramy e-sklepy w nowych miastach, ale teraz nasza oferta artykułów niewymagających chłodzenia dostępna będzie dla mieszkańców całej Polski – mówił 9 października Michał Sacha, dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych Carrefour Polska.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony