REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-30.06.2020)

(fot. pixabay)

Popularność usługi cash back, czyli wypłacania gotówki podczas płacenia kartą za zakupy na dowolną kwotę, wzrośnie w wakacje o kilkadziesiąt procent. W mniejszych miejscowościach turystycznych to idealna okazja na zwiększenie konkurencyjności sklepu. 

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

– Liczba bankomatów przypadających na milion mieszkańców jest u nas dwukrotnie niższa niż średnia zmierzona dla Unii Europejskiej. Tę lukę sukcesywnie wypełnia cash back w terminalach płatniczych w sklepach czy placówkach usługowych – wyjaśnia Olga Małecka, menadżer ds. marketingu w firmie First Data Polska, która jest właścicielem marki Polcard. – W ubiegłe wakacje zanotowaliśmy o 23 proc. więcej transakcji cash back niż rok wcześniej. Rośnie liczba sprzedawców mających świadomość, że ta usługa umożliwia wczasowiczom szybki i prosty dostęp do gotówki, a im samym pozwala zyskać nowych klientów. Małecka dodaje, że nie zdarzyło się, aby jakikolwiek sprzedawca zrezygnował z usługi nawet po sezonie turystycznym. Krótko mówiąc, ta usługa jest przydatna także dla lokalnej społeczności, zwłaszcza tam, gdzie jest utrudniony dostęp do gotówki ze względu na sporą odległość do najbliższego banku czy bankomatu.

Dlaczego warto?

Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że w IV kwartale ub.r. odnotowano rekordowe 2,2 mln wypłat z kas sklepowych. W całym 2015 roku Polacy pobrali w ramach usługi cash back 816 mln zł (o 54 proc. więcej niż rok wcześniej), dokonując 7,85 mln operacji (wzrost o 66 proc.), a średnia wartość pojedynczej transakcji wyniosła 105 zł.

Liczba punktów oferujących klientom cash back wzrosła w tym czasie do 94 000, a więc o 30 proc. Oznacza to, że usługa jest dostępna w co czwartej placówce handlowej akceptującej karty. Ci, którzy wykorzystają istniejącą wciąż niszę, mają największą szansę przyciągnąć nowych klientów.

Według badania przeprowadzonego dla MasterCard w 2015 roku konsumenci najchętniej korzystają z cash backu, robiąc codzienne zakupy (72 proc.), a nieco ponad jedna czwarta z nich kupuje drobne rzeczy jedynie po to, by wypłacić gotówkę. Spośród osób korzystających z usługi zdecydowana większość już ją zna i sama pyta o możliwość wypłaty pieniędzy. Więcej transakcji przeprowadzanych jest w sobotę i w niedzielę niż w pozostałe dni tygodnia. – Procedura wdrożenia usługi „Płać kartą i wypłacaj” jest bardzo prosta. Wszystko trwa zazwyczaj nie dłużej niż kilka dni, a usługę można udostępniać na dowolnym terminalu płatniczym – mówi Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku i akceptacji kart płatniczych w polskim oddziale MasterCard Europe.

Adrian Kurowski, dyrektor firmy Visa Europe w Polsce, zaznacza, że możliwość wypłaty gotówki podczas płacenia kartą to dobry sposób na podbicie obrotów sklepu. – Detaliści mogą spodziewać się wyższych obrotów, gdyż warunkiem skorzystania z usługi jest dokonanie zakupu – mówi.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony