REKLAMAROS-SWEET - Moreso Świąteczne Wypieki_Baner Główny(18-24.11.2019)

HANDEL I DYSTRYBUCJA

centra handlowe

 

8 listopada 2019, 13:17

CH Nowe Bielawy

CH Nowe Bielawy (fot. mat. prasowe)

Centra convenience umacniają swoją pozycję na polskim rynku. Tylko w 2018 roku aż 30 proc. z 420 tys. mkw nowo oddanej powierzchni handlowej zajęły małe obiekty, liczące sobie do 20 tys. mkw Jednocześnie także te już istniejące od lat zaczęły inwestować w siebie.

REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

W sumie, w minionym roku parki handlowe, ale także centra convenience w ramach rozbudowy urosły o dodatkowe 60 tys. mkw – podaje w swoim podsumowaniu z 2018 roku Cushman & Wakefield. Przybywa także obiektów, które decydują się na modernizację, rekomercjalizację oraz inwestycje w nową infrastrukturę. Jak oceniają przedstawiciele rynku, ten trend będzie się umacniał.

– Ostatnie lata przynoszą wyraźny wzrost zainteresowania najmem w centrach typu convenience. Marki zaczynają doceniać lokalność obiektów i ich silny związek z najbliższym sąsiedztwem, a tym samym dostęp do atrakcyjnego i chłonnego rynku. Zwraca się również uwagę na to, jak perspektywiczne są centra convenience – mówi Elwira Pyrkowska, Asset Manager w Newbridge Poland.

Nie bez znaczenia pozostają także trendy konsumenckie. – Polacy coraz chętniej wybierają niewielkie, sąsiedzkie centra handlowe o urozmaiconej ofercie, które pozwalają na komfortowe i szybkie zrobienie wszystkich niezbędnych, codziennych zakupów. Motyw jest prosty. Zakupy w tego typu miejscu pozwalają zaoszczędzić czas, są więc wygodne – dodaje.

Jak pokazują badania przeprowadzone przez Payback, co czwarty Polak chce mieć możliwość zrobienia jak największej liczy zakupów pod jednym dachem. Co więcej, 11 proc. przy okazji chce także załatwić inne sprawy, np. na poczcie, w banku lub zjeść obiad. Dziś aż 60 proc. konsumentów na zakupy woli poświęcić mniej niż 60 minut.

– Polacy są w wiecznym niedoczasie, szukają więc alternatyw, które pozwolą im na szybkie zakupy. Kiedyś taką funkcję pełniły sklepy osiedlowe. Ewolucja rynku sprawiła jednak, że ich miejsca zaczęły zajmować małe centra handlowe, które gromadzą zróżnicowaną ofertę w jednym miejscu, tym samym oszczędzając czas konsumenta – mówi Pyrkowska.

Nie dziwi więc fakt, że powierzchniami w centrach convenience zaczęli interesować się nie tylko operatorzy spożywczy, usługodawcy czy lokalni biznesmeni i franczyzobiorcy. W obiektach tych coraz częściej pojawiają się marki, dotąd omijające ten segment rynku retail, a chcące teraz mieć dostęp do atrakcyjnych lokalnych rynków np. otoczonych nowymi osiedlami mieszkalnymi.

– Jeszcze kilka lat temu w ofercie centrów convenience dominował sklep spożywczy, niewielkie usługi, a modę stanowiły głównie lokalne marki. Pozostałe segmenty oferty były dość marginalne i miały niewielki udział w miksie najemców. Te proporcje stopniowo zmieniają się, a tenant-mix staje się coraz bardziej rozbudowany i urozmaicony. Widoczny jest choćby wzrost zainteresowania najmem ze strony międzynarodowych i polskich znanych sieci sklepów z branży fashion, wyposażenia wnętrz czy elektroniki – mówi.

– Także drogerie i dynamicznie rozwijające się w Polsce sieci dyskontowe, np. Pepco czy KiK, dostrzegają potencjał w centrach tego formatu. Rozwija się także oferta gastronomiczna, dotąd skromnie reprezentowana głównie przez największe sieci fast food. Zyskują też usługi, które są silnie reprezentowane niemal przez wszystkich najważniejszych graczy – wylicza Elwira Pyrkowska.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony