REKLAMAKongres Rynku FMCG 2019 - Baner Główny (maj 2019)

HANDEL I DYSTRYBUCJA

centra handlowe

 

23 kwietnia 2019, 13:32

Centrum handlowe M1

Centrum handlowe M1 (fot. mat. prasowe)

Pomimo zakazu handlu w niedziele największemu właścicielowi nieruchomości handlowych w Polsce pod względem powierzchni najmu udało się utrzymać tendencję wzrostową. W centrach handlowych EPP w ubiegłym roku odnotowano rekordową liczbę 100 mln odwiedzających. Spółka osiągnęła ponadto wzrost dochodów netto z najmu (LFL NRI) w wysokości 4,2 proc.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

– Pomimo bardzo wymagającego otoczenia naszej działalności w 2018 r. udało nam się odnotować wzrosty odwiedzalności i sprzedaży, a nasze wyniki są lepsze od średniej rynkowej. Świadczy to o jakości naszego portfolio i tenant-mixu. Stale dbamy też o poprawę jakości doświadczenia zakupowego poprzez modernizację naszych obiektów i wprowadzanie nowych najemców. Na uwagę zasługuje także zainicjowany przez nas w drugiej połowie ubiegłego roku program aktywności społecznych, który obecnie rozwijamy w kolejnych centrach handlowych – mówi Michał Świerczyński, członek zarządu EPP, odpowiedzialny za komercjalizację nieruchomości.

W ubiegłym roku EPP pracował nad integracją czterech centrów handlowych M1 w Czeladzi, Krakowie, Łodzi i Zabrzu oraz King Cross Marcelin w Poznaniu. Spółka przeprowadziła także liczne działania mające na celu zwiększenie atrakcyjności swoich lokalizacji, dzięki stałemu poszerzaniu tenant-mixu oraz rozbudowie lokali. Na koniec ubiegłego roku wskaźnik wynajęcia powierzchni w centrach handlowych EPP przekroczył 99,4 proc.

Jednym z działań podjętych przez spółkę w reakcji na ograniczenie handlu w niedziele był program aktywności społecznych. Zapoczątkowane jesienią ubiegłego roku działania animacyjne, angażujące lokalne społeczności i organizacje, skutkowały wzrostem liczby gości w prowadzących je centrach nawet o 90-120 proc. w stosunku do innych niehandlowych niedziel.

W najbliższym czasie EPP planuje otwarcie swojej flagowej inwestycji w Warszawie, Galerii Młociny, która powiększy portfel nieruchomości handlowych spółki o 84 tys. mkw. Do 2020 r. do EPP ma należeć 28 obiektów handlowych o powierzchni miliona mkw, odwiedzanych rocznie przez 120 mln gości.

EPP jest największym w Polsce właścicielem centrów handlowych pod względem wielkości posiadanej powierzchni najmu brutto (GLA). Spółka działa według formuły REIT, a jej portfel obejmuje 19 obiektów handlowych oraz sześć biurowych o łącznej powierzchni wynoszącej ponad 835 tys. mkw, a także dwa obiekty wielofunkcyjne w realizacji. Projekty EPP zlokalizowane są w 20 największych miastach Polski.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony