REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)
garmaż, źródło: mat. prasowe

garmaż, źródło: mat. prasowe

Strona 2 z 2
REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BELKA W ARTYKUŁACH (09-24.12.2019)

– Z kolei minimalna cena promocyjna wzrosła o 9,43 proc.. Podrożały art. paczkowane, co jest podyktowane podwyższeniem kosztów produkcji, w tym pensji pracowników. Zapakowane mięso wymaga więcej pracy. I jest popularniejsze wśród klientów, zwłaszcza na początku sezonu grillowego. Skrzydełka w promocji są aż o 72,73 proc. droższe niż w ub. roku. Natomiast podwójna pierś, którą rzadziej przyrządza się w plenerze, zdrożała tylko o 0,45 proc.. Potaniały za to towary sprzedawane na wagę – korpus o 13,42 proc., skrzydełka – o 6,69 proc., a podwójna pierś – o 5,89 proc. – informuje Damian Świderski, junior data analyst manager w Hiper-Com Poland.

Ceny kaczki poszły w dół

Z analizy również wynika, że średnia cena kaczki w promocji spadła o 8,05 proc.. W ocenie eksperta z Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz, jest to pochodną prawdziwego boomu, jaki od trzech lat przeżywa ten gatunek drobiu. Przyczyną szybko rosnącej produkcji jest stale zwiększające się zapotrzebowanie. Zjawisko to wzmocniła ptasia grypa. Jednak po odbudowie stad hodowców we Francji i na Węgrzech, produkcja w Polsce rośnie szybciej niż popyt importowy. W efekcie więcej mięsa pojawia się na rynku wewnętrznym, co prowadzi do presji na obniżki cen.

– Do niedawna kaczka była postrzega jako wykwintny zamiennik kurczaka. Jednak społeczeństwo się bogaci i więcej osób jest nią zainteresowanych. Wzrost popytu wpływa na zwiększenie produkcji. A to oznacza m.in. spadek cen promocyjnych – tłumaczy Michał Majszczyk, data analyst manager w Hiper-Com Poland.

Maksymalne koszty zakupu kaczki w promocji spadły o 0,75 proc. Katarzyna Grochowska dodaje, że w ostatnim roku ceny w skupie były względnie stałe. Po chwilowych wzrostach lub zniżkach, wracały do podobnego poziomu. Taka sytuacja rynkowa uniemożliwia sieciom skrajne manewrowanie promocjami. Z kolei Jurowczyk przypomina, że sieci handlowe czasem nie oferują obniżek w sprzyjających do tego warunkach. Generują wtedy większe marże. I tak mogło być w przypadku kaczki, której cena maksymalna odnotowała mniejszy spadek niż średnia.

– Jeśli chodzi o mięso sprzedawane na wagę, jego cena maksymalna spadła o 6,25 proc. Kaczka, którą sklep musi jak najszybciej sprzedać, naturalnie traci na wartości. Wersja paczkowana jest dla klientów o wiele atrakcyjniejsza i postrzegana wręcz jako produkt premium. Opakowania dają nie tylko gwarancję świeżości, ale również – jakości, którą wymagający klient może sprawdzić dzięki etykiecie. I w tym przypadku nastąpił wzrost o 4,75 proc. – zaznacza Bartłomiej Domański, data analyst manager w Hiper-Com Poland.

W porównaniu do ub. roku minimalne ceny promocyjne spadły o 3,53 proc. Warto zaznaczyć, że artykuł sprzedawany na wagę jest tańszy aż o 40,16 proc. Natomiast paczkowana kaczka zdrożała o 33,11 proc.

Źródło: Monday News

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony