REKLAMAMLEKOVITA - DarPro 2020 - Baner Główny (kwiecień 2020)
Strona 2 z 2
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

(fot. Pixabay CC0)

Z kolei opakowania 200 ml poszły w górę o 1,37 proc. Wśród nich wódki smakowe zdrożały o 1 proc., spirytusy – o 0,51 proc., a wódki czyste – o 0,14 proc. Beata Büttner-Clauss z UCE Research uważa, że sieci handlowe po raz kolejny sprytnie rozegrały sprawę. Zwyczajnie kuszą towarem w większym opakowaniu. To nic innego, jak tylko taktyka sprzedażowa. I oczywiście nie ma w tym nic złego.

– Po ostatnich ruchach rządu w kwestii obłożenia nowym podatkiem, konsumenci nie powinni martwić się na zapas i ulegać medialnym doniesieniom. Po pierwsze, sieci z pewnością mają spore zapasy, zrobione jeszcze niższym kosztem. Po drugie, średnie ceny promocyjne, jeżeli już pójdą w górę, to dość minimalnie. Sklepy będą jak najdłużej chciały utrzymać wrażanie, że ich to w żaden sposób nie dotknęło, a przede wszystkim – klientów. I co najmniej do czerwca nic nie powinno się zmienić w tej kwestii – podsumowuje analityk z UCE Group.

Analizę przeprowadzili eksperci z międzynarodowej firmy Hiper-Com Poland oraz platformy analityczno-badawczej UCE Research. Porównano średnie ceny promocyjne z lat 2018-2019. W tym celu sprawdzono wszystkie gazetki wydawane przez dyskonty, hipermarkety, supermarkety, sieci convenience, cash&carry i hurtownie. Łącznie przeanalizowano blisko 19 tys. publikacji.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~damian 1 miesiąc temu

    I tak i i nie. Manipulacja słowami kluczowymi. Po pierwsze w tamtym roku tj. 2019 producenci zaczęli zmniejszać objętość butelki z 100 ml na 90, czyli de facto podwyżka najmniejszego formatu w szklanym opakowaniu została już przeprowadzona. Ceny promocyjne z gazetek nijak mają się do rzeczywistości. Trudno żeby w gazetce znalazł się artykuł w kiepskiej promocji. Co do cen detalicznych w tym roku, to jak wspominałem wcześniej najgorzej tradycyjnie będą mieli najmniejsi, którzy w towar zaopatrują się na bieżąco, właściciele małych sklepów, ale z jakimś konkretnym zapasem gotówki z całą pewnością zakupią większą partię towaru przed drugą połową roku. Rząd też będzie zadowolony, ilość wyprodukowanego alkoholu może być rekordowa, akcyza będzie się zgadzać, do tego co najważniejsze mistrzostwa w piłce nożnej(choć tu przoduje piwo niby) . Dla branży prawdziwy sprawdzian za rok. . Co ciekawe następne wybory po prezydenckich dopiero w 2023, wiele nas czeka, zwłaszcza w 2021.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony