REKLAMAPartner Logistic - baner główny (18-31.05.2020 r.)
Strona 2 z 2
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)
Na zdj. sklep sieci Chata Polska

Na zdj. sklep sieci Chata Polska (fot. materiały prasowe)

A co będzie priorytetem dla Chaty Polskiej na 2020 r.? Po pierwsze, sieć zamierza pracować nad poprawą warunków handlowych. W samym tylko minionym roku doszło do przenegocjowania 105 kontraktów. Z kolei na ten rok wytypowano 168 umów, nad którymi przedstawiciele firmy zamierzają się pochylić. Od początku stycznia udało się renegocjować już 12 z nich.

Po drugie, poszerzana będzie oferta dla sklepów w ramach pakietu franczyzowego. Obejmie to m.in. nowe kontrakty, regionalne produkty, oraz zdrową żywność. Zapowiedziano także wybór "kluczowych partnerów" spośród producentów i dostawców oraz dalsze podnoszenie atrakcyjności gazetki (poszerzanie asortymentu w promocji, poprawa marż i cen oraz udziałów w sprzedaży).

Kolejnym istotnym działaniem Chaty Polskiej w 2020 r. będzie obniżanie kosztów związanych z obsługą sieci dla franczyzobiorców posiadających minimum dwa sklepy. Obecni franczyzobiorcy będą również zachęcani do polecania osób chętnych do przyłączenia się do Chaty Polskiej - pomoże w tym startujący "program 5000+", w ramach którego franczyzobiorcy otrzymają 5 tys. zł netto za skuteczne polecenie, które doprowadzi do otwarcia sklepu.

Chata Polska zintensyfikuje także działania marketingowe. Wśród zaplanowanych inwestycji na ten cel wskazano m.in. reklamę radiową oraz spoty na telebimach w MPK Poznań. Działania te widoczne będą już lada dzień, na początku marca.

Jak wskazano podczas konferencji "Challenges 2020", innym priorytetowym działaniem na ten rok będzie poprawa wykorzystania magazynu centralnego sieci m.in. w zakresie in-outów oraz innych inicjatyw wspólnych z producentami.

Chata Polska skupi się także na rozwijaniu promocji w ramach tzw. wielosztuk, rozwoju kategorii produktów zmiennowagowych i produktów regionalnych. Ponadto dojdzie do szerszego wdrożenia programu zbierającego dane ze sklepów oraz automatyzacji procesów zakupowych. W tym ostatnim przypadku zmiany zauważymy już niebawem, bowiem już w marcu wystartują testy kas samoobsługowych. W fazie pilotażowej obejmą one cztery sklepy Chaty Polskiej.

Podczas piątkowego wydarzenia dowiedzieliśmy się także, że sprzedaż Marola do sklepów franczyzowych - w przypadku oddziałów Poznań i Zielona Góra - wzrosła w minionym roku o 13 proc. względem roku 2018. Dla porównania, rok wcześniej wzrost względem 2017 r. wynosił 7 proc. Co istotne, Marol jako całość odzyskał rentowność, co traktować można jako symboliczny koniec procesu restrukturyzacji.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony