REKLAMANaturio - baner główny - lipiec 2019

(fot. materiały prasowe/zdjęcie ilustracyjne)

Kupno działki, przygotowanie projektu budowlanego, wybudowanie budynku, podłączenie mediów, wyposażenie placówki w niezbędne urządzenia, aż wreszcie zatowarowanie – wszystkie te etapy są niezbędne do tego, aby uruchomić sklep. Każdy kolejny to wzrastające koszty. Placówka o stumetrowej sali sprzedaży będzie kosztować kilkaset tysięcy złotych.

REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach

Gdy przygotowałeś już swój biznesplan, zastanowiłeś się, jaki profil działalności cię interesuje, możesz zaczynać myśleć o tym, aby twój sklep powoli zaczął nabierać realnych kształtów. Zakładamy, że interesuje cię wolno stojący budynek, który powstanie od podstaw. Nie zamierzasz też prowadzić gigantycznej placówki, wystarczy ci nieduży sklep o sali sprzedaży sięgającej 100 mkw.

Kupujemy działkę

Podstawa to oczywiście lokalizacja. Tę kwestię można zrozumieć dwojako. To przede wszystkim rozpoznanie sąsiedztwa. Bardzo istotne jest rozpoznanie rynku i kwestia konkurencji ze strony istniejących już placówek handlowych. Istotne jest też dobranie działki do planowanego charakteru placówki. W zależności od tego, czy będzie to sklep parterowy, czy piętrowy, wielkość działki będzie się różnić. Warto odpowiedzieć sobie także na pytanie, czy i jak wielki parking będzie potrzebny. Ceny działek to już kwestia bardzo zróżnicowana. Zależy m.in. od bliskości dużych skupisk ludności, infrastruktury drogowej, doprowadzonych mediów. W stolicy ceny tego typu nieruchomości na obrzeżach miasta mogą sięgać około 1400 zł za mkw. W mniejszych miastach będą oczywiście nieco tańsze. W Szczecinie mogą one kształtować się w okolicach 700 zł za mkw., a w Elblągu ponad 300 zł za każdy metr kwadratowy.

Projekt i budowa

Gdy jesteśmy już właścicielami odpowiedniej wielkości działki, można zacząć myśleć o projekcie budowlanym. Jego cena będzie zależała od wielkości planowanej inwestycji oraz stopnia jej skomplikowania. Dla potrzeb sklepu o około stumetrowej sali sprzedaży taki projekt będzie kosztował od 2 do 3,5 tys. zł. Postawienie budynku to już kwestia dużo bardziej indywidualna. Jak czytamy na stronie internetowej biura projektowego KB Projekt, które przygotowuje plany, projekty i kosztorysy m.in. dla placówek handlowych, budowa sklepu o 100 mkw. sali sprzedaży (stan deweloperski) może kosztować nawet ponad 480 000 zł. Trzeba jednak podkreślić, że tego typu kwota zakłada budowę parteru, z salą sprzedaży i zapleczem sanitarno‑socjalnym oraz podpiwniczenia, z kotłownią i częścią magazynową na ponad 70 mkw., a także nieużytkowego poddasza. Projekt zakłada postawienie ścian z pustaka ceramicznego oraz okrycie go 11‑centymetrowym styropianem. Do tego dochodzi żelbetowy strop. W koszty oprócz robót ziemnych i budowlanych wliczono już także stolarkę okienną i drzwiową, a także wykonanie instalacji elektrycznych i sanitarnych (bez białego montażu) oraz wykonanie posadzek i tynków. Cena może się oczywiście wahać w zależności od jakości kupionych materiałów oraz wyceny pracy poszczególnych ekip.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony