REKLAMAPrzewodnik po handlu 2019 - Baner Główny (PROMOCJA) - 08-20.05.2019

(fot. materiały prasowe/zdjęcie ilustracyjne)

Strona 2 z 4
REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

Taniej z pewnością będzie postawić budynek parterowy. Sklep o około stumetrowej sali sprzedaży i zapleczu oraz magazynie liczącym około 60‑70 mkw. to koszt rzędu 250 000 ‑ 260 000 zł, przy założeniu podobnych parametrów jak w przykładzie powyżej.

Półki, lady i regały

Wyposażenie sklepu w sprzęt niezbędny do prowadzenia handlu to etap, przez który przebrnąć można na kilka sposobów. Jednym z nich jest kompleksowe przygotowanie sali sprzedaży przez jednego producenta. Wtedy regały, szafki i lady będzie można dopasować dokładnie do wymagań inwestora, co pozwoli optymalnie wykorzystać stosunkowo niedużą przestrzeń. Niezbędne będą np. około trzymetrowy regał chłodniczy i podobnej wielkości regał na owoce i warzywa. Do tego dochodzą szafa chłodnicza, regał na pieczywo, półka na alkohol, regał na gazety i multimedia, cała reszta regałów do wyłożenia towarów, a także dwa‑trzy boksy kasowe. Trzeba też pamiętać o wyposażeniu zaplecza. Z danych udostępnionych nam przez firmę Modern‑Expo, specjalistę w dziedzinie wyposażenia sklepów, wynika, że zakupienie dobrej jakości, nowych urządzeń sklepowych może kosztować nawet ponad 100 tys. zł. Najwięcej będą oczywiście kosztować urządzenia chłodnicze (ponad połowa kwoty). Do tego doliczyć należy koszt terminali POS do boksów kasowych oraz oprogramowanie. W przypadku tych pierwszych rozstrzał jest ogromny – od nieco ponad 1000 zł po 10 tys. euro za sztukę. Można też kupić tańszy sprzęt (np. terminale używane), wtedy cena może spaść nawet kilkukrotnie.

Światło i dźwięk

Sklep musi być także odpowiednio oświetlony. Inaczej powinny zostać oświetlone półki z owocami i warzywami, inaczej regały chłodnicze lub ewentualna lada mięsna, a jeszcze inaczej główne ciągi komunikacyjne. Można tu mówić o podziale na oświetlenie główne i pomocnicze. W mniejszych placówkach nacisk powinno położyć się raczej na ten pierwszy rodzaj. Cena opraw liniowych różni się w zależności od długości poszczególnych lamp, ich mocy oraz emitowanej barwy światła. Niemniej jednak taką długości metra, emitującą światło o barwie ponad 300 kelwinów można dostać już za 100 zł, droższe kosztują nawet 250 zł za sztukę, a do oświetlenia stumetrowej sali sprzedaży będzie potrzeba ich być może nawet około 50. Minimalna cena to zatem około 5 tys. zł. Z kolei oświetlenie pomocnicze, które w małej placówce będzie składało się z kilku lub kilkunastu reflektorów szynowych, to koszt, również w zależności od mocy i barwy, od 70 do 250 zł za sztukę.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony