REKLAMANaturio - baner główny - lipiec 2019

(fot. materiały prasowe/zdjęcie ilustracyjne)

Strona 3 z 4
REKLAMAKAiN - Belka w artykułach (lipiec PROMO)

Żeby uchronić się przed złodziejami, niezbędna jest też inwestycja w monitoring. Przy tego typu placówce niezbędne może okazać się posiadanie co najmniej 4 kamer. Tego typu analogowy zestaw wraz z rejestratorem można kupić już za około 500 zł. Obraz z tego typu kamer będzie jednak niższej jakości. Lepszym rozwiązaniem będą zestawy AHD, które cenowo wahają się między 700 a 1400 zł. Ci detaliści, którym zależy na wysokiej jakości obrazu, powinni zastanowić się nad zestawem kamer IP, taki zestaw można dostać za 1300-4000 zł.

Klienci odwiedzający sklep z pewnością poczują się bardziej komfortowo, gdy z głośników popłynie muzyka. Stąd też warto zainwestować pieniądze w zestaw radiowęzłowy. Na potrzeby niewielkiej placówki można go kupić już za 3000 zł. Koniecznie trzeba jednak pamiętać, że odtwarzanie muzyki w sklepie wiąże się z koniecznością wnoszenia opłat do organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi. To koszt rzędu 100 zł miesięcznie, w zależności od charakteru odtwarzania i lokalizacji.

Nie można też zapomnieć o sklepowych koszykach, w których klienci będą mogli nosić swoje zakupy. W małym sklepie najlepiej sprawdzą się te niewielkie, o pojemności około 20 litrów. W przypadku podstawowych, plastikowych wersji koszt to około 10-12 zł za sztukę. Kosze druciane będą ponad 3 razy droższe. Oczywiście można wybrać również te z wyższej półki, za które trzeba będzie zapłacić ponad 100 zł. Ich ilość będzie dostosowana do ruchu w sklepie i może zmieniać się wraz ze wzrostem zainteresowania klientów nowo otwartym sklepem. Mimo wszystko na początku trzeba mieć ich przynajmniej kilkadziesiąt, również po to, aby szybko móc zastąpić te uszkodzone, co wiąże się z kilkuset złotowym wydatkiem.

Jaki towar?

Kiedy już w sklepie znajdzie się niezbędny do pracy sprzęt, sklep trzeba jeszcze zatowarować. Stawka jest tutaj bardzo różna. Wszystko zależy od lokalizacji, tego, kto będzie naszym klientem docelowym, jaki procent asortymentu będą stanowiły produkty premium, które kategorie są dla detalisty najbardziej istotne. Znaczenie ma również to, czy sklep będzie działał samodzielnie czy we franczyzie.

W przypadku tej drugiej opcji, sieci bardzo często pomagają właścicielom zatowarować sklep i częściowo obniżyć koszty. Niemniej jednak wyliczenia pokazują, że w przypadku sklepów niezrzeszonych ta stawka może wahać się od 40 000 do 60 000 złotych dla placówki o 100 mkw. sali sprzedaży. Jeżeli będziemy chcieli sprzedawać alkohol, należy do tego doliczyć koncesje. Możliwość handlowania pełną gamą alkoholi, czyli piwem, winem oraz wysokoprocentowymi trunkami, będzie wymagała zdobycia trzech pozwoleń, wartych w sumie ponad 3000 zł.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony