REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020
Kurier firmy Meituan

Kurier firmy Meituan (Capwiuejooh / CC BY-SA 4.0)

Chiński sektor sprzedaży detalicznej żywności online czeka "eksplozywny wzrost" – ponad połowa tamtejszych konsumentów przenosi część zakupów spożywczych do kanału e-grocery – prognozuje firma analityczna GlobalData.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Chiny luzują restrykcje sanitarne, związane z pandemią koronawirusa, jednak czas lockdownu skłonił większość tamtejszych Internautów do zmiany nawyków zakupowych. Z danych firmy analitycznej GlobalData wynika, że aż 56 proc. chińskich konsumentów kupuje produkty spożywcze online częściej niż wcześniej.

– Wpływ pandemii Covid-19 trwale zmieni sposób, w jaki kupujemy żywność. Zapotrzebowanie na zakupy z dostawą do domu na całym świecie szybuje pod niebiosa, ponieważ konsumenci przestrzegają zaleceń, ogłaszanych przez wiele rządów, by pozostawać w domu – wyjaśnia Thomas Brereton, analityk detalu w firmie GlobalData.

Zdaniem eksperta, potencjał wzrostu wartości chińskiego rynku e-grocery – w kraju o populacji ok. 1,4 mld mieszkańców, z rynkiem spożywczym 13-krotnie większym od brytyjskiego – jest „fenomenalny”. Jako przykład podać można chiński serwis Meituan, działający na rynku dostaw żywności do domów, który powstał w 2010 r., a niedawno jego wycena rynkowa przebiła barierę równowartości 100 mld USD.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony