REKLAMAPSZCZÓŁKA - Pychałki z chrupkami - baner główny
Jørn Madsen, Executive Vice President, CEE & Ireland, Circle K AS.

Jørn Madsen, Executive Vice President, CEE & Ireland, Circle K AS. (materiały prasowe)

- Circle K będzie doskonalić ofertę spożywczą. Pomoże nam w tym przejęcie sieci handlowej Topaz na Wyspach Brytyjskich. Naszym zdaniem to jeden z najlepszych operatorów spożywczych w Europie, a może i na świecie - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Jørn Madsen, Executive Vice President, CEE & Ireland, Circle K AS.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach

Firma Circle K mocno rozwijała się w ostatnim czasie przez akwizycje. Czy można się spodziewać kolejnych przejęć w Polsce?

Na polskim rynku jesteśmy obecni od 1992 roku i od tego czasu przeprowadziliśmy wiele udanych przejęć. Jest to stały element naszego rozwoju. Zawsze szukamy okazji, aby wejść w nowy obszar biznesu, który prowadzimy lub zwiększyć skalę dotychczasowej działalności. Jednakowoż w tym momencie skupiamy się bardziej na rozwoju organicznym i otwieraniu nowych stacji benzynowych Circle K. Priorytetem w Polsce i innych krajach gdzie jesteśmy obecni jest dla nad rebranding sieci stacji. W Polsce chcemy ten proces zakończyć za 10 miesięcy, w marcu 2018 r.

Czy stacja benzynowa połączona ze sklepem jest tym formatem, który zamierzają Państwo rozwijać w przyszłości? A może w grę wchodzi również samodzielny biznes detaliczny?

Circle K zaczynało właśnie od samodzielnych sklepów spożywczych, bez stacji paliw. Pojedyncze tego typu placówki prowadzimy m.in. w USA, Kanadzie, a w regionie Europy Centralnej, m.in. na Litwie oraz w Estonii. W przypadku samodzielnych sklepów w Krajach Nadbałtyckich, to projekt pilotażowy, będziemy się przyglądać ich wynikom. Paliwo pojawiło się w naszym portfolio dopiero później. Staramy się rozwijać oba koncepty, biorąc pod uwagę zarówno lokalne trendy jak i potencjalne okazje.

Na polskim rynku jest kilka ciekawych okazji inwestycyjnych, np. Małpka, Stokrotka, czy Mila. Może warto przyjrzeć się tym okazjom?

Zgadza się. Być może na coś się skusimy, nie chciałbym niczego przekreślać, jednak obecnie naszym oczkiem w głowie jest rozwój stacji benzynowych. Na tym rynku dzieje się bardzo wiele, ponieważ Polsce w szybkim tempie przybywa dróg i autostrad, toteż miejsca dla nowych placówek Circle K nie brakuje. W Polsce nowym obszarem rozwoju dla nas jest wejście w budowę nowych stacji przy autostradach. Pierwsze dwie palcówki tego typu uruchomiliśmy przy autostradzie A1 zaledwie kilka tygodni temu.

W kontekście przejęć interesują was jedynie stacje paliw i sklepy convenience, czy także większe formaty sklepów?

Obecnie nie mamy planów rozwoju naszego biznesu o koncept supermarketu. Stacje benzynowe połączone ze sklepem convenience prowadzimy na terenie całej Europy. Sukcesywnie penetrujemy ten rynek i nagłe przestawienie się na nowy format handlowy nie nastąpi szybko, o ile w ogóle.

Jak zatem wyglądają plany rozwoju Circle K na najbliższe lata?

Aktualnie przechodzimy rebranding, który potrwa zapewne rok. W ciągu ostatnich lat wiele pieniędzy zainwestowaliśmy w nowe produkty oferowane na naszych stacjach m.in. kawę i hot-dogi. Zamierzamy kontynuować tego typu działania, nie zapominając oczywiście o otwieraniu nowych placówek.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 10

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
do góry strony
"