REKLAMAMODERN-EXPO  - Baner Główny (styczeń-luty 2020)

HANDEL I DYSTRYBUCJA

centra handlowe

 

12 grudnia 2019, 11:18

(fot. materiały prasowe)

Centrum handlowe przed Świętami odwiedza co drugi Polak, poszukując zwłaszcza produktów na promocji – wynika z badania zleconego przez CBRE. Największe galerie odwiedzi średnio ponad 1 mln klientów.

REKLAMA

Zakupowa rozwaga nie idzie jednak w parze ze strategicznym planowaniem momentu zakupowego szaleństwa. Na początku grudnia tylko co trzecia osoba zakupy miała już za sobą, reszta dopiero ruszy do sklepów.

- Jak co roku można się spodziewać, że największy wzrost natężenia ruchu odnotujemy w drugiej połowie grudnia, choć już teraz klientów jest dużo. Ogólnie grudzień to rekordowy miesiąc dla centrów handlowych, kiedy obroty sklepów są znacznie wyższe niż w pozostałych miesiącach – komentuje Magdalena Frątczak, szefowa Sektora Handlowego CBRE.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie CBRE wynika, że aż 44 proc. Polaków na początku grudnia nie miało jeszcze zakupionych prezentów świątecznych. Mężczyźni częściej niż kobiety odkładają tę czynność na ostatnią chwilę (47 proc. panów vs. 42 proc. pań).

Zdecydowana większość Polaków świąteczne zakupy zrobi przez internet (63 proc.), a co druga osoba odwiedzi centrum handlowe. Warto jednak podkreślić efekt synergii między światem online i offline. Z poprzedniego badania CBRE wynika, że aż trzech na czterech kupujących online odbiera towar w sklepie stacjonarnym, z czego sześciu na dziesięciu klientów przyznaje, że w sklepie, w którym odbiera towar zamówiony online, kupuje dodatkowe rzeczy.

Black Friday wypadł w tym roku 29 listopada. Okazuje się jednak, że dla prawie połowy Polaków piątkowe obniżki cen nie były wystarczającą motywacją do zakupów prezentów świątecznych. Większość Polaków na promocje będzie polowało później – już 63% osób wskazuje, że obniżona cena wpływa na decyzję o zakupie, choć warto zwrócić uwagę, że na produkt z promocji dużo częściej decydują się kobiety – 72 proc, w porównaniu do 54 proc. mężczyzn. Co Polacy znajdą pod choinką? Głównie kosmetyki, zabawki i książki.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony