REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (14-20.10.2019)

(fot. materiał partnera)

Wdrożenie elektronicznych paragonów jest nie tylko kolejnym elementem cyfryzacji polskiej gospodarki, ale przede wszystkim dużym udogodnieniem dla detalistów, a finalnie również i konsumentów. Obecnie w Ministerstwie Finansów trwają prace nad legislacją dotyczącą usługi eParagonu. Eksperci są zgodni – rynek jest już gotowy na tę zmianę.

Z punktu widzenia konsumenta wdrożenie eParagonu jest naturalnym kolejnym etapem cyfryzacji handlu detalicznego i usług. Klient nie otrzyma już do ręki papierowego wydruku, lecz zostanie on zapisany w formie cyfrowej, do której właściciel będzie miał dostęp on-line. To zapewni znacznie większą trwałość paragonów oraz łatwość ich gromadzenia i wyszukiwania np. pod kątem analizy wydatków, reklamacji czy zwrotów.

Nad wdrożeniem w Polsce usługi, którą jest zastąpienie papierowych paragonów ich wersją elektroniczną, pracuje m.in. grono ekspertów ds. nowych technologii i finansów wraz z partnerami w obszarze handlu, Fundacją Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego oraz przedstawicielami Przelewy24 - w ramach projektu Platformy Detalistów. To dzięki zaangażowaniu tych osób udało się rozbudzić całkowicie nowatorską inicjatywę i stworzyć właściwe rozwiązanie.

eParagon to odpowiedź na zapotrzebowanie, które zaobserwowaliśmy u naszych partnerów na rynku. Najważniejsze w tej usłudze jest to, że spełnia oczekiwania detalistów oraz konsumentów, którzy zyskują swobodę dostępu do swoich paragonów - mówi Robert Łaniewski, Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego, która od lat pomaga przedsiębiorcom. - Ogromne zaangażowanie i wsparcie ze strony detalistów jest dla nas sygnałem, jak bardzo taka usługa jest potrzebna. Dlatego cieszę się, że rozwiązanie jest już gotowe i przechodzi obecnie testy produkcyjne - dodaje.

Korzyści z wdrożenia nowej usługi

Obecnie w Polsce drukujemy rocznie ponad 12 miliardów paragonów (źródło: Visa, 09.2018), co w przeliczeniu oznacza zużycie ponad 600 000 kg papieru. Gdy dodatkowo uwzględnimy wszystkie koszty związane z obsługą wydruków, to możemy obiektywnie stwierdzić, że wdrożenie usługi eParagonów przyniesie detalistom znaczne oszczędności. Przykładem "rozwodu" z papierem są firmy telekomunikacyjne, które często zastępują faktury drukowane ich elektroniczną wersją. Z ciekawostek warto zwrócić uwagę na ostrawską komunikację miejską. Czeska spółka zapowiedziała, że poprzez całkowite wycofanie biletów drukowanych będzie oszczędzać minimum 2,5 mln złotych rocznie.

Ewolucja paragonu jest więc dla detalistów nie tylko podążaniem za trendem cyfryzacji handlu i oczekiwaniami konsumentów, ale także rzeczywistą korzyścią wynikającą z obniżenia kosztów operacyjnych. Warto dodać, że eParagon pozwoli także na znaczne usprawnienie procesu sprzedaży i obsługi posprzedażowej klientów.

Poleć innym

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~gerdas 4 12 dni temuocena: 89% 

    Firmy takie jak LPP czy Ikea będą doskonałym poligonem dla nowych rozwiązań Jeśli się ta opcja przyjmie to wszyscy uczestnicy programu będą się cieszyć że wdrożenie mają już za sobą.

    oceń komentarz
  • ~Komentator 3 13 dni temuocena: 100% 

    eParagon będzie dostępny jako dobrowolna usługa dla zainteresowanych kupujących, papierowy paragon zostanie z nami jeszcze na jakiś czas, aby pokryć np. przypadki braku internetu czy braku możliwości odbioru eParagonu. Gwarancja zachowania interesów wszystkich stron transakcji jest kluczowa dla tej usługi, w tym prawa do zachowania prywatności konsumentów m.in. względem Państwa i samego sprzedawcy - zapewni to tylko niezależne repozytorium prowadzone przez zaufaną trzecią stronę względem kupującego i sprzedawcy.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~sPISeczek 2 13 dni temuocena: 40% 

    Jak bedzie dalej rządził pis to nie będę korzystał z żadnych eparagonów i wrócę do gotówki. Nie chcę aby ci sPISkowcy mnie inwigilowali

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~gosc 1 15 dni temuocena: 43% 

    Po otrzymaniu paragonu sprawdzam czy wszystko jest w porzadku i czasem jest naliczone za duzo , jak mam to sprawdzic w sklepie nie majac internetu w telefonie ? Co ze starszymi ludzmi , ktorzy nie maja internetu a nawet telefonu komorkowego .

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony