REKLAMAJACOBS - PRIMA - Baner Główny (październik 2019)

(fot. materiał partnera)

Strona 2 z 2

     

     

eParagon jako element cyfryzacji gospodarki

Rządowy projekt umocowania prawnego eParagonu to rozwiązanie, które spełnia wymagania wielu sektorów i realizuje spójną politykę cyfryzacji państwa. Wprowadzenie eParagonu wpłynie korzystnie na ograniczenie tzw. „szarej strefy”, która, jak szacuje Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego, powoduje straty budżetu państwa na poziomie 5-10 mld zł rocznie.

Rynek i przedsiębiorcy współpracujący w ramach Platformy Detalistów liczą na finalizację prac legislacyjnych umożliwiających udostępnienie usługi eParagonu w Polsce. Detaliści są gotowi dostosować swoje systemy i rozwiązania do ostatecznych ram prawnych oraz zaangażować się w aktywne promowanie usługi eParagonu, aby znalazła jak najszersze grono odbiorców wśród konsumentów.

W pracach nad wdrożeniem nowego standardu obsługi transakcji, w tym usługi eParagonu, współpracujemy na ten moment z sześcioma partnerami z obszaru handlu, w tym: LPP S.A. (właściciel m.in. Reserved), IKEA RETAIL Sp. z o.o., SUPER-PHARM Poland Sp. z. o.o. oraz Decathlon Sp. z o.o.. Wspólny standard usług pozwoli na wdrożenie rozwiązań na dużą skalę, budując istotną wartość dla konsumentów - podkreśla Cezary Pierzan, odpowiedzialny za prace w ramach Platformy Detalistów.

Kluczowe cechy eParagonu

Paragon elektroniczny zastąpi konieczność wydruku papierowego i będzie dostępny „od ręki” dla konsumenta. Sposób generowania, przechowywania i udostępniania eParagonów zagwarantuje odpowiedni poziom bezpieczeństwa oraz umożliwi zachowanie prywatności kupującego względem sprzedawcy i administracji publicznej. Usługa eParagonu uniemożliwi jednostronną modyfikację treści dokumentu oraz pozwoli na potwierdzenie jego autentyczności zarówno przez konsumenta, jak i przez detalistę, zapewniając ochronę interesów każdej ze stron transakcji.

Wprowadzenie eParagonu w Polsce na masową skalę może być na arenie międzynarodowej kolejnym przykładem przewagi naszego kraju w obszarze zastosowania nowych technologii, podobnie jak w przypadku płatności zbliżeniowych czy bankowości mobilnej.

Poleć innym

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~gerdas 4 10 dni temuocena: 89% 

    Firmy takie jak LPP czy Ikea będą doskonałym poligonem dla nowych rozwiązań Jeśli się ta opcja przyjmie to wszyscy uczestnicy programu będą się cieszyć że wdrożenie mają już za sobą.

    oceń komentarz
  • ~Komentator 3 11 dni temuocena: 100% 

    eParagon będzie dostępny jako dobrowolna usługa dla zainteresowanych kupujących, papierowy paragon zostanie z nami jeszcze na jakiś czas, aby pokryć np. przypadki braku internetu czy braku możliwości odbioru eParagonu. Gwarancja zachowania interesów wszystkich stron transakcji jest kluczowa dla tej usługi, w tym prawa do zachowania prywatności konsumentów m.in. względem Państwa i samego sprzedawcy - zapewni to tylko niezależne repozytorium prowadzone przez zaufaną trzecią stronę względem kupującego i sprzedawcy.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~sPISeczek 2 11 dni temuocena: 40% 

    Jak bedzie dalej rządził pis to nie będę korzystał z żadnych eparagonów i wrócę do gotówki. Nie chcę aby ci sPISkowcy mnie inwigilowali

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~gosc 1 14 dni temuocena: 43% 

    Po otrzymaniu paragonu sprawdzam czy wszystko jest w porzadku i czasem jest naliczone za duzo , jak mam to sprawdzic w sklepie nie majac internetu w telefonie ? Co ze starszymi ludzmi , ktorzy nie maja internetu a nawet telefonu komorkowego .

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony