REKLAMAYORK - Baner Główny (październik 2018)

(fot. Pixabay CC0)

Wśród trendów kształtujących dzisiejszy detal jednym z najważniejszych jest wygoda. Jednak „convenience” nie oznacza tylko wygody samej czynności dokonywania zakupów. Współcześnie ten trend ma różne oblicza – pokazuje to raport Tetra Pak Index 2018.

REKLAMAKongres Słodycze i Przekąski 2018 - belka w artykułach

Łatwość uzupełniania zapasów

Jednym z głównych powodów, dla których konsumenci decydują się na zakupy online jest łatwość uzupełniania zaopatrzenia. Ulubione czy regularnie kupowane produkty możNa zapisać w swoim koszyku zakupowym. WielE serwisów często sugeruje takie koszyki, bazując na przeszłych transakcjach. Rośnie też popularność automatycznych zakupów uzupełniających. Opcję taką oferuje np. urządzenie Amazon Dash – wystarczy nacisnąć jeden przycisk, by zamówić regularnie kupowane produkty.

Według Amazona, subskrypcja na dostawy automatyczne w 55 proc. przypadków jest opłacana przez dłużej niż rok. I buduje długoterminową lojalność konsumentów. Przycisk Dash – obecnie dostępny także w formie wirtualnej, obsługiwanej głosowo – to najszybciej rosnąca usługa koncernu. Obecnie w przypadku niektórych produktów już ponad połowa zamówień składanych jest tym sposobem.

Superszybka dostawa – odbiór zamówienia

Usługa ekspresowych dostaw staje się kluczem do sukcesu sieci handlowych i czynnikiem usuwającym bariery rozwoju sprzedaży żywności online. Otwiera ona także drzwi do kanału online dla zakupów impulsowych i convenience. Według badań Tetra Pak, już w okolicach 2025 r. w Europie Ameryce Północnej i Chinach dostawy ekspresowe – w czasie zaledwie 10 min. – będą stanowiły istotny element przewagi konkurencyjnej.

Podobnie, możliwość superszybkiego odbioru zamówienia – w Wielkiej Brytanii sieć Sainsbury's testowała usługę, w ramach której zamówienie złożone w aplikacji Chop Chop (rach-ciach) można odebrać we wskazanym sklepie już po 30 minutach.

Wygodne opakowania

Coraz mniej liczne rodziny żyją w coraz mniejszych mieszkaniach, gdzie brak miejsca na przechowywanie zapasów. W związku z tym coraz popularniejsze stają się częste i mniejsze zakupy. Konsumenci – szczególnie w Chinach i USA – doceniają też opakowania oszczędzające miejsce. Daje to przewagę opakowaniom z kartonu, które ze względów logistycznych projektowane są w ten sposób. Według Tetra Pak, do 2025 r. takie opakowania staną się podstawowym wymogiem konsumentów. Ważne też, by opakowania dawały się łatwo otwierać i w razie potrzeby łatwo ponownie zamykać.

Kup teraz

W ramach strategii omnichannel producenci starają się zachęcać do zakupów wszędzie, gdzie to możliwe. Zakupy społecznościowe – dokonywane bezpośrednio ze stron portali społecznościowych – są coraz popularniejsze, szczególnie na chińskim portalu WeChat, ale też na Zachodzie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony