REKLAMAKongres Alkohole i Napoje 2018 - Baner Główny

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Biedronka należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins jest od lat niekwestionowanym liderem na polskim rynku detalicznym. Co miesiąc odwiedza ją aż 85 proc. dorosłych Polaków. Firma MarketSide sprawdziła, co oprócz wielkiej liczby sklepów przyciąga do niej klientów.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Jak wynika z badań przeprowadzonych w listopadzie 2017 r., w ciągu miesiąca Biedronkę odwiedza średnio 26,7 mln dorosłych Polaków. To zdecydowany lider na liście najpopularniejszych sieci - numerem 2 jest Lidl (ponad 16 mln Polaków).

Jednocześnie Biedronka jest najczęstszym miejscem robienia zakupów dla 46 proc. dorosłych Polaków. Ponownie, konkurencja została daleko w tyle (Lidl to zaledwie 9 proc., a Kaufland - 7 proc. Polaków). 

Jedną z przyczyn takiej popularności sieci jest duże zadowolenie jej klientów. W skali 1-5 jest ona oceniana na 4,15. Dla porównania, w 2012 roku było to 4,14. Zdecydowanie zadowolonych jest 32 proc. klientów Biedronki, a 55 proc. - raczej zadowolonych. Niezadowolonych z Biedronki jest zaledwie 3 proc. badanych.

Mocne strony

Co stoi za taką popularnością sieci? Przede wszystkim... niskie ceny. To mocna strona Biedronki według 30 proc. badanych. Pozytywnie oceniany jest także szeroki asortyment i duży wybór (25 proc. badanych). 

Mocną stroną Biedronki według 11 proc. badanych jest... "wszystko". Dla 10 proc. promocje, a dla 7 proc. bliska lokalizacja. Warta wskazania jest również obsługa - ten punkt został wskazany przez 6 proc. badanych.

Słabe strony

MarketSide zbadał również negatywne opinie na temat Biedronki. Jako czynnik, który najbardziej nie podoba się klientom, wskazano na kolejki. Uważa tak 22 proc. badanych. Na drugim miejscu jest bałagan i brzydki zapach (10 proc.). Trzecie miejsce to zbyt mała powierzchnia sklepu oraz ciasnota (9 proc.) oraz nieatrakcyjny asortyment i braki towarów (9 proc.). Widać tu dużą rozbieżność opinią 25 proc. badanych, dla których duży asortyment jest zaletą.

Negatywnie o obsłudze wyraża się 7 proc. badanych. Dla 6 proc. badanych wadą jest tłok i duża liczba klientów w sklepie. 

Asortyment

Jeśli chodzi o asortyment, Biedronka według badanych cieszy się największą popularnością dzięki ofercie nabiałowej (zdaniem 46 proc. klientów po ten asortyment warto wybrać się właśnie do tych sklepów). Kolejne miejsca zajmują: mięso i wędliny (28 proc. odpowiedzi) oraz warzywa i owoce (22 proc. odpowiedzi).

Do Biedronki zdaniem 22 proc. badanych warto wybrać się po napoje, wodę oraz pieczywo. Istotna dla 16 proc. klientów jest oferta słodyczowa. Z kolei dla 11 proc. interesujące są produkty sypkie oraz alkohol i papierosy.

MarketSide sprawdził także, jak zmieniła się opinia klientów co do wszystkich kategorii produktowych między 2012 a 2017 rokiem. Największy wzrost pozytywnych opinii odnotowano w kategorii mięso i wędliny (o ponad 12 pkt proc.) oraz pieczywo (o ponad 5 proc.). Z kolei gorzej wypadły kategorie: produkty sypkie (o 4,8 proc.), chemia gospodarcza (o 4,1 proc.) oraz warzywa i owoce (o 3,1 proc.).

Na tle innych sieci Biedronka wyróżnia się pozytywnie w kategorii nabiału, napojów, warzyw, owoców i produktów sypkich. Gorzej wypada jednak w takich kategoriach, jak dodatki do potraw, mięso i wędliny oraz odzież i obuwie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 18

  • 10
    BARDZO PRZYDATNY
  • 4
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (5)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~były klient 5 6 miesięcy temuocena: 100% 

    ja tam widzę przede wszystkim niską, by nie rzecz badziewną jakość bardzo dużej ilości produktów.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ktos 4 6 miesięcy temuocena: 100% 

    I nie jest to polska sieć. A Polacy jak barany tam pędzą.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Makam 3 6 miesięcy temuocena: 0% 

    W Biedronce jest wszystko, ale to nie jest zaletą, bo to "wszystko" jest wszędzie i nie wiem, gdzie czego szukać.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~77 2 6 miesięcy temuocena: 80% 

    personel który nie ponimaju po polsku

    oceń komentarz
  • ~zirytowany klient 1 6 miesięcy temuocena: 67% 

    A co z czystością koszyków i wózków? Niektóre są tak brudne i lepiące się, że przydałaby się woda i nydło!

    oceń komentarz
do góry strony