REKLAMAROS-SWEET - MORESO - baner glówny (wrzesień 2018)

(Źródło: Wikimedia Commons [CC 4.0])

The Coca-Cola Company kupi spółkę Costa Coffee od firmy Whitbread. Co zyska globalny producent napojów na przejęciu działającej głównie w Wielkiej Brytanii sieci kawiarni? Zdaniem tamtejszego serwisu The Grocer, koncern może liczyć na pięć potencjalnych korzyści.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień 2018

Jak informowały wiadomoscihandlowe.pl za BBC, Coca-Cola wyłoży ok. 3,9 mld funtów na zakup sieci kawiarni Costa Coffee, która zarządza ok. 2,4 tys. placówek na Wyspach oraz ok. 1,2 tys. w innych krajach, w tym w Polsce, a także siecią 8,2 tys. automatów wendingowych. Serwis The Grocer przygląda się potencjalnym korzyściom, jakie odnieść może The Coke z tego przejęcia.

1. Dalsza dywersyfikacja oferty poza kategorię słodzonych wód gazowanych

Ostatnie przejęcia dokonane przez koncern, a także wypuszczane na rynek nowości, pokazują kierunek ewolucji w stronę produktów prozdrowotnych i funkcjonalnych. Wynika ona z faktu, że klienci coraz mniej chętnie kupują słodzone napoje gazowane, zarówno te z dodatkiem cukru, jak i ze słodzikami. Przykłady premier na rynku brytyjskim to niskokaloryczna herbata mrożona Fuze Tea czy AdeZ, seria mlecznych napojów smoothie. Przykład akwizycji to objęcie udziałów mniejszościowych w producencie napojów dla sportowców BodyArmor.

Akwizycja Costa Coffe to ruch w kierunku dywersyfikacji oferty o gorące napoje, których Amerykanie nigdy wcześniej nie mieli w ofercie.

2. Wejście na szybko rosnący rynek

Według danych Mintela sprzedaż kawy w Wielkiej Brytanii wyniosła w 2017 r. niespełna 3,38 mld funtów, a w roku bieżącym może wzrosnąć o 1,5 proc., do wartości niespełna 3,43 mld funtów. Przejmując Costa Coffee, Coca-Cola podejmuje wyzwanie ze strony Nestle, które w ubiegłym tygodniu sfinalizowało wart 5,5 mld funtów kontrakt z siecią Starbucks, na mocy którego uzyskało trwałą globalną licencję na produkcję produktów z logo Starbucks.

Kawa nie tylko należy do najszybciej rosnących kategorii wśród napojów bezalkoholowych, ale jest przy tym rynkiem bardzo zróżnicowanym – obejmuje kawiarnie i maszyny wendingowe, kawy palone, mielone, instant oraz kapsułki. To daje szerokie pole do ekspansji – zauważa The Grocer.

3. Globalny zasięg

Coca-Cola co prawda oferuje różne wersje kawy gotowej do picia, dostępne w wielu zakątkach świata, nie ma jednak szerokiego i globalnego portfolio w swojej ofercie. Przejęcie Costa Coffee to doskonały sposób, by budować globalną platformę sprzedaży kawy, tym bardziej że sama sieć kawiarni ma ogromny potencjał rozwoju na rynkach zagranicznych i pozycję lidera na rynku brytyjskim. Z kolei Costa skorzysta na dostępie do światowej sieci dystrybucyjnej Coca-Coli, za pośrednictwem której będzie mogła promować swoją innowacyjną i coraz szerszą ofertę swoich produktów, np. wariantów mrożonych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony