REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (14-20.10.2019)
Supermarket sieci Kaufland w Ząbkach k Warszawy

Supermarket sieci Kaufland w Ząbkach k Warszawy (materiały własne)

Zaledwie od kilku dni klienci sklepów Kaufland mogą znaleźć w sklepach sieci w Polsce napoje pod markami należącymi do koncernu Coca-Cola, w tym Fuze Tea, Monster i Coca-Cola. Tym samym po kilku latach sporu o warunki handlowe firmy doszły do porozumienia. Jak można wnioskować z korzyścią dla obu stron.

REKLAMATOTA - belka w artykule (17-27.10.2019)

Według ekspertów Kaufland i Coca Cola poszły po rozum do głowy, kończąc spór, którego konsekwencje działały niekorzystnie na biznes obu podmiotów. W przypadku Kauflandu, brak tak silnej marki na półce, to ewidentne straty w obrotach, a także lojalności klientów, którzy nie mając „ulubionej” marki na półce sklepu, znacznie częściej są skłonne wybrać na miejsce zakupów konkurencyjną placówkę, w której produkt jest dostępny. Dla Coca Coli, to ewidentna utrata zasięgu, bo ponad 210 supermarketów Kaufland generuje niemal 10 mld zł przychodów.

Złożone relacje handlowe między Kauflandem a Coca-Colą, nie są niczym nowym. Kaufland stawia zwykle swoim partnerom bardzo wymagające warunki, które pozwalają operatorowi na lepsze pozycjonowanie cenowe na rynku handlowym. Warto przypomnieć, że trudne rozmowy były prowadzone w 2014 r., kiedy to flagowa marka napojów amerykańskiego koncernu znikła z półek niemieckiej sieci.

W przeszłości Kaufland miał już kilka epizodów wycofania produktów największych marek ze sprzedaży za względu na brak akceptacji przez partnerów proponowanych warunków zakupowych. W 2012 roku z półek marketów Kaufland zniknęły makarony, przyprawy i przetwory produkowane przez chorwacką firmę Podravka. W podobny sposób sieć potraktowała produkty marki Danone.

Pod koniec 2018 r. sieć Kaufland w Niemczech wycofała ze sprzedaży produkty firmy Unilever, aby zaprotestować przeciwko podwyżkom cen, które chciał wprowadzić holenderski koncern spożywczy. Firmy prowadziły rozmowy od maja 2018 r. ws. cen zakupu produktów. Holenderski koncern oczekiwał, że sieć Kaufland zaakceptuje zaproponowane podwyżki cen. Niemiecki dystrybutor poinformował, że nie zaakceptuje wyższych cen i zapowiedział, że rezygnuje z dostaw blisko 500 indeksów dotychczas dostępnych w sklepach operatora. W Polsce sprawa ta dotyczyła 90 artykułów, w tym takich marek jak: Sunlight, Surf, Coccolino i Knorr.

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ TAKŻE:

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 24

  • 11
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 3
    OBOJĘTNY
  • 8
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony