REKLAMANaturio - baner główny - lipiec 2019

(fot. Pixabay CC0)

The Coca-Cola Company przystąpiła do inicjatywy Global Commitment – prowadzonej przez Ellen MacArthur Foundation – i po raz pierwszy ujawniła dane dotyczące wykorzystania tworzyw sztucznych do produkcji opakowań. Spośród firm – sygnatariuszy projektu z branży producentów dóbr paczkowanych to rekord. Amerykański koncern przyjął ważne indywidualne zobowiązania w zakresie eliminacji plastiku z łańcucha dostaw żywności.

REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach

Coca-Cola dotychczas nie ujawniała danych o zużyciu tworzyw sztucznych w produkcji opakowań do napojów. Po przystąpieniu do projektu New Plastics Economy Global Commitment (Globalne Zobowiązanie na rzecz Nowej Gospodarki Plastikami), prowadzonego przez Ellen MacArthur Foundation, firma podała, że zużywa rocznie ok. 3 mln ton tworzyw sztucznych. Jak wyliczył The Guardian, przekłada się to na 108 mld butelek PET rocznie – to ponad jedna piąta światowej produkcji tych opakowań.

Amerykański gigant podjął szereg indywidualnych zobowiązań na rzecz redukcji zużycia plastiku w łańcuchu dostaw. W styczniu 2018 r. firma ogłosiła plan World Without Waste (świat bez odpadów), w ramach którego zobowiązała się, że do 2025 r. będzie wykorzystywać 100 proc. opakowań poddających się recyklingowi. Obecnie firma osiągnęła poziom 87 proc., przy czym dominujące opakowania są już w 100 proc. zdatne do recyklingu.

Globalne Zobowiązanie zostało podpisane przez ponad 350 sygnatariuszy z całego świata, w tym przez ponad 150 firm, które łącznie produkują ponad 20 proc. światowego plastiku. Projekt podpisało m.in. sześć z czołowej 10. światowych producentów konsumpcyjnych dóbr paczkowanych, cztery wiodące firmy produkujące opakowania z tworzyw sztucznych oraz pięć z 15 największych globalnych sieci detalicznych.

Jednak spośród 150 biznesowych sygnatariuszy Globalnego Zobowiązania zaledwie 31 firm opublikowało dane o ilościach produkowanego plastiku – łącznie produkują one ok. 8 mln ton rocznie – Nestle odpowiada za 1,7 mln ton, Danone 750 tys. ton, Unilever 610 tys. ton, Mars Inc. ok. 130 tys. ton, SC Johnson 90 tys. ton.

Większość firm wciąż nie chce ujawniać takich danych.

Źródło: newplasticseconomy.org

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony