REKLAMADESIGNATURE - baner główny 17-20.10

PRAWO I FINANSE

rynek pracy i pracownicy

 

9 października 2019, 16:04

Z okazji drugiej rocznicy projektu Youth Empowered Program (YEP), Coca-Cola we współpracy z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką, stworzyła mobilną grę edukacyjną, która pomaga młodym ludziom poznać swoje kluczowe kompetencje i skutecznie oraz pewnie wejść na rynek pracy.

REKLAMATOTA - belka w artykule (17-27.10.2019)
Fragment planszy z gry YEP

Fragment planszy z gry YEP

W ten sposób firma zamierza przeszkolić co najmniej 20 tysięcy młodych ludzi w tym roku i pomóc rozwijać kluczowe umiejętności, takie jak komunikacja, przedsiębiorczość czy analityka i podejmowanie decyzji – niezbędnych nie tylko w życiu, ale również na rynku pracy. Gra jest kolejnym z elementów autorskiego projektu Coca-Cola – YEP Academy. Partnerem digitalowym projektu jest PwC, który będzie analizować realizację celu edukacyjnego. Gra dostępna jest na urządzenia mobilne z systemami Android i iOS.

Aplikacja YEP to gra tekstowa, tzw. paragrafówka, w której gracz – główny bohater – dokonuje wyborów, które mają wpływ na jej dalszy przebieg. Użytkownik rozpoczynając grę YEP „spotyka” i rozwija sztuczną inteligencję. Algorytm HalX – zależnie od tego, co gracz wybierze w pierwszym etapie – przekierowuje go w jeden ze światów: cyberprzestępców, niebezpiecznych organizacji czy gangsterów. Aby dotrzeć do finału, gracz nie tylko rozwiązuje zadania, ale również buduje swoją postać poprzez podejmowanie niełatwych decyzji czy nawiązywanie współpracy z różnymi podmiotami.

– Świat młodych w dużej mierze jest dzisiaj przestrzenią digitalową – to w niej podtrzymuje się relacje i zdobywa przydatne w życiu umiejętności. Jak pokazują badania, nauka podczas gry zwiększa poziom przyswojonej wiedzy o 11 proc. i jest o 20 proc. bardziej efektywna niż tradycyjne metody nauczania. Dlatego w tym roku Coca-Cola stworzyła narzędzie, które pozwoli młodym kształtować kompetencje przydatne w życiu i na rynku pracy. To kolejny, ważny element programu YEP uruchomionego przez Coca-Cola we współpracy z naszymi partnerami w 2018 r. – mówi Katarzyna Borucka, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

Ćwiczenia zawarte w grze są oparte o 8 kluczowych umiejętności, takich jak: komunikacja, przedsiębiorczość, analityka i podejmowanie decyzji, rozumienie siebie, interakcje i sieci kontaktów oraz wyrażanie siebie i rozwój osobisty. Rozwijają one zarówno użytkowników
i użytkowniczki, wcielających się w rolę bohatera, jak i inteligentny algorytm obecny w grze
– HalX. W trakcie gry użytkownicy podejmują również wiele wyborów – tylko od nich zależy czy będą podejmować ryzykowne decyzje i współpracować z hakerami, czy pozostaną ostrożni.

– Z badań PwC wynika, że 89 proc. polskich pracowników wyraża chęć podnoszenia kompetencji,
a nawet przekwalifikowania, by pozostać na rynku pracy i dopasować do zmieniającej się rzeczywistości. Aż 87 proc. przyznaje, że aby lepiej zrozumieć nowe technologie, uczestniczy
w kursach i szkoleniach. Jednocześnie 63 proc. respondentów twierdzi, że postępująca automatyzacja stwarza więcej możliwości niż zagrożeń i może rozwiązań kluczowe problemy współczesnego świata. Gra YEP jest narzędziem, które doskonale odpowiada na współczesne trendy, edukując poprzez rozrywkę – mówi Bartłomiej Polakowski, ekspert PwC, który brał udział w powstawaniu tej gry.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony