REKLAMAMLEKOVITA - Baner główny (kwiecień 2018)

W 2018 r. firma Colian zamierza kontynuować politykę rozwoju organicznego i poprzez akwizycje. Producent słodyczy dalej realizować będzie strategię zwiększania obecności na rynkach zagranicznych i wspierania swoich najsilniejszych, sztandarowych marek - zapowiada w komentarzu dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Jan Kolański, prezes Coliana.

REKLAMARTA - belka w artykułach - kwiecień 2018
Jan Kolański, prezes Grupy Colian

Jan Kolański, prezes Grupy Colian (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

- Obrany kierunek zaowocował zwiększeniem udziałów rynkowych wspieranych marek i rozwojem eksportu, ale nadal najważniejszym rynkiem jest rynek krajowy. Najważniejsze kategorie spółki Colian, czyli wafle impulsowe, wafle rodzinne, praliny, ciastka czekoladowe i żelki, rosły w ostatnim czasie szybciej niż rynek - podkreśla Jan Kolański.

Szef Coliana podkreśla, że od kilku lat rynek słodyczy w Polsce rośnie. Wzrost ten ma charakter przede wszystkim wartościowy. Kategoria słodyczy rośnie szybciej, niż polskie PKB. Kolański zaznacza, że od kilku miesięcy na rynku da się zaobserwować pozytywny trend wzrostowy w zakresie ilości konsumowanych przez Polaków słodyczy oraz wydatków naszych rodaków na tego rodzaju produkty.

- Ogólne prognozy dla rynku są optymistyczne. Przewidujemy rozwój markowych wysokiej jakości produktów, słodyczy premium. W odpowiedzi na trendy rynkowe, producenci będą rozwijali oferty o produkty z wartością dodaną, np. słodycze dla dzieci będą wzbogacane o pożądane składniki odżywcze - mówi Jan Kolański.

Prezes giełdowej firmy za jedno z największych wyzwań uznaje "sprostanie oczekiwaniom konsumentów, jak i założeniom, że słodycze mają zapewniać już nie tylko doznania smakowe". Wyjaśnia, że chodzi tu o trend multisensoryczności - produkty mają oddziaływać na różne zmysły, a np. słodycze dla dzieci muszą jednocześnie smakować, jak i bawić, uczyć, inspirować).

- Jednym z ważniejszych wyzwań, jakie stoją przed polskim rynkiem słodyczy, jest silna konkurencja. Polski rynek jest  nasycony, a przy tym nisko pozycjonowany cenowo - wskazuje prezes Coliana. Jak podkreśla, trudności mogą rodzić "spadające marże i ograniczone możliwości wzrostu w kraju". - Producenci będą poszukiwać nowych rynków zbytu, zintensyfikują działalność na rynkach zagranicznych, co również stanowi duże wyzwanie - przewiduje Jan Kolański.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"