REKLAMADan Cake - Baner Główny (listopad-grudzień 2018)

Rozmowa z Janem Kolańskim, prezesem zarządu firmy Colian.

Jan Kolański, prezes Grupy Colian

Jan Kolański, prezes Grupy Colian (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Za jaką część przychodów spółki Colian odpowiadają napoje?

Znaczenie segmentu napojowego w grupie Colian rośnie cały czas. Po zakupie marki Hellena pięć lat zajęło nam budowanie dystrybucji. Najważniejsze było jednak odbudowanie zaufania konsumentów do marki, co wiązało się ze znacznymi wydatkami na marketing. Obecnie ten segment odpowiada za 15 proc. przychodów Grupy. Dziś wiodącą pozycją w portfolio napojów firmy Colian jest Oranżada Hellena. Sukces związany z odbudową sprzedaży tej marki zawdzięczamy przede wszystkim konsekwencji działań i ich synergii na wszystkich obszarach, jakie wiążą się z działalnością na rynku napojowym. Obecnie marka bardzo dobrze sobie radzi, konkurując z największymi globalnymi brandami. Najważniejsze, że nadal rysują się przed nią perspektywy rozwoju. Napoje niegazowane oraz gazowane owocowe należą do strategicznych elementów naszego biznesu. Wprawdzie wiele mamy jeszcze do zrobienia, ale najważniejsze, że Hellena, która od lat towarzyszy Polakom jest mocną marką.

Colian jest aktywny na rynkach międzynarodowych. Jakie są plany firmy co do ekspansji poza granicami kraju?

Już teraz eksportujemy produkty pod marką Hellena na rynku Stanów Zjednoczonych, Kanady i Wielkiej Brytanii. Z roku na rok sukcesywnie zwiększamy dystrybucję numeryczną i ważoną. Największe wzrosty sprzedaży notuje Oranżada Hellena. Smak tego produkty jest unikalny dla polskich konsumentów, natomiast coraz bardziej przekonują się do nich konsumenci zagraniczni. Planujemy rozwój tego produktu w odpowiednich kanałach sprzedażowych, a to wymaga czasu. Jednak nie narzekamy.

Na rynku napojów bezalkoholowych dużo się dzieje, zaostrza się konkurencja. Jak ocenia Pan perspektywy rozwoju tej kategorii?

Rynek napojów gazowanych jest stabilny, a jego perspektywy rozwoju są optymistyczne. Przykładowo, Oranżada Hellena wciąż umacnia swoją pozycję – rosną jej udziały rynkowe, i, co najważniejsze, rotacja. Możemy się pochwalić dwucyfrową dynamiką wzrostu sprzedaży w porównaniu do minionego roku. Jeśli zaś chodzi o rynek napojów niegazowanych, w każdym kanale dystrybucji obserwujemy wzrost. Bardzo cieszy nas rotacja na poziomie lidera rynkowego w tradycyjnym kanale sprzedaży. Napoje niegazowane marki Hellena zdobyły uznanie konsumentów, którzy cenią je za wysoką jakość i duży wybór smaków.

Pierwsze miesiące z wysokimi temperaturami to początek najważniejszego okresu dla branży. Jak ocenia Pan sezon?

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony