REKLAMAMLEKOVITA - Baner główny - WPC (sierpień-wrzesień 2018)
Comarch Retail 2018

Comarch Retail 2018 (Michał Kokoszkiewicz)

Badania pokazują, że już w tym roku 50 proc. interakcji konsumentów z obsługą sklepową zostanie zdigitalizowanych lub przeniesionych do Internetu. Detaliści poszukują zatem rozwiązań technologicznych, które tę komunikację ułatwią.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień 2018

Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez firmy IDC i Comarch. Wynika z niego także, że już 43 proc. populacji Unii Europejskiej kupuje produkty online, a w najbliższych latach wskaźnik ten ma mocno wzrosnąć. E-commerce to dla sklepów niezwykle istotna droga, ze względu na to, że klienci korzystający z omnichannel zostawiają średnio od 15 do 30 proc. więcej pieniędzy niż ci, korzystający ze środowiska multichanellowego. W związku z tym na znaczeniu zyskuje także możliwość komunikowania się przez sieć z samą placówką.

O rozwiązaniach temu dedykowanych podczas konferencji Comarch Retail 2018 mówił Witold Podgórski, product manager Comarch ERP Altum i Comarch Retail. Jako przykład podał zrealizowany ostatnio projekt pod nazwą Comarch Loyality Management w sklepach Hudson’s Bay w Holandii. To kanadyjska sieć sprzedająca ubrania różnych marek. – W tym programie najważniejsze jest zarządzanie promocjami. Są one dedykowane poszczególnym klientom indywidualnie. Na podstawie historii zakupowej, dany użytkownik otrzymuje konkretną promocję – opisywał program Podgórski. Klient, który posiada aplikację sieci, może w każdej chwili sprawdzić całą historię swoich transakcji. Z kolei sieć może dzięki temu indywidualnie dopasowywać wspomniane już promocje.

Aplikacja współpracuje także z zainstalowanymi w placówkach beaconami. – Dzięki tym niewielkim, rozmieszczonym w różnych punktach sklepu użytkownik przechodząc przez obiekt dostaje informacje o promocjach oraz inne powiadomienia. Klient może dzięki temu także nawigować po budynku i skierować się do konkretnej lokalizacji. Beacony mogą też weryfikować telefon i informować personel np. o tym, że do sklepu przyszedł klient VIP – przyznał Podgórski.

Ostatnia i jak przyznają twórcy jedna z najważniejszych funkcji Comarch Loyality Management to wspomniana już możliwość komunikacji z personelem za pomocą specjalnego chatu. – Klient może zapytać czy o dowolną sprawę, a sklep w ciągu kilku minut odpowiada. Pracownicy przy pomocy tego narzędzia informują także o promocjach czy eventach – mówi ekspert Comarchu, podkreślając jednocześnie, że przyszłość to sklepy całkowicie bezobsługowe, wzorowane na rozwiązaniu, które Amazon zaprezentował w swojej placówce w Seattle, która w ogóle nie posiada kas, a skomplikowany system kamer i czujników rejestruje produkty, po które sięga klient. Może się to stać już w ciągu najbliższych 10-15 lat.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony