REKLAMAPEKAES - baner glówny 16-30.09.2019
Marta Cegielnik-Michalska, Senior Associate w Dziale Powierzchni Handlowych, Colliers International

Marta Cegielnik-Michalska, Senior Associate w Dziale Powierzchni Handlowych, Colliers International (mat. prasowe)

Handel Przyszłości (New Retail) to połączenie technologii on-line i off-line. To sposób budowanie nowej formy handlu w oparciu o to, jak klienci faktycznie robią zakupy. Na polskim rynku przybywa marek, które wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, rozszerzają swoją ofertę e-commerce, także w sklepach stacjonarnych.

REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (16-24.09.2019)

Dzięki odpowiednio wykorzystanym technologiom wszystkie systemy sprzedaży (aplikacje, sprzedaż on-line i off-line) mogą ze sobą ściśle współpracować. Dlatego coraz częściej jesteśmy świadkami sytuacji, gdy w przestrzeń sklepów stacjonarnych wkomponowywane są interaktywne nośniki cyfrowe, pozwalające na zapoznanie się z pełną ofertą marki, złożenie zamówienia przez internet oraz jego natychmiastową realizację (systemy Click&Collect i SelfCheckout).

– Najbardziej pionierskim, a jednocześnie zaawansowanym, przykładem wdrożenia systemu Click&Collect w Polsce jest sklep eobuwie.pl we Wrocławiu. W lokalu zamiast półek z wyeksponowanymi produktami znajdują się interaktywne ekrany, przy pomocy których klient wyszukuje i zamawia wybrany produkt. W ciągu 3 minut otrzymuje zamówiony towar, może go przymierzyć, wymienić na inny model rozmiar lub dokonać zakupu. Jest to doskonały przykład połączenia zakupów on-line i off-line – klient dokonuje zakupu przez internet, ale wybrany produkt otrzymuje od razu, dzięki czemu wie, czy dokonał dobrego wyboru bez narażania się, na ewentualną wymianę lub zwrot nietrafionego zakupu – relacjonuje Marta Cegielnik-Michalska, Senior Associate w Dziale Powierzchni Handlowych, Colliers International.

Nowe technologie w sklepach stacjonarnych

Przyglądając się polskiemu rynkowi handlowemu, trudno znaleźć na tę chwilę inną sieć, która na tak zaawansowanym poziomie realizuje ten trend. Sieci starają się kreatywnie modernizować przestrzeń swoich placówek i eksperymentują z wykorzystaniem dostępnych na rynku rozwiązań.

– Wiele przykładów możemy zaobserwować wśród polskich sieci. Jako jeden z nich można wskazać nowy koncept sklepu Empik Future Store w warszawskiej Galerii Mokotów. W salonie znajduje się ekran dotykowy, przy pomocy którego klienci mogą wyszukać produkt, zapoznać się z jego opisem i uzyskać drogowskaz, na której półce w sklepie go znajdą. Jeśli akurat danego produktu nie ma w sklepie, klient przy pomocy systemu może go zamówić i odebrać w salonie w innym terminie. Wirtualny księgarz Empiku pomoże też w wybraniu produktu, jeśli nie wiemy, co konkretnie chcemy kupić – kontynuuje Marta Cegielnik-Michalska.

Inną siecią wdrażającą innowacyjne rozwiązania jest Carrefour. Najnowocześniejszy hipermarket Carrefour Pro otwarty został m.in. w warszawskim CH Atrium Promenada. Na terenie sklepu rozmieszone są ekrany dotykowe, dzięki którym można wyszukać produkt i zamówić go, jeśli nie jest on dostępny w sklepie stacjonarnym. Aby zrealizować zamówienie, klienci muszą posiadać aplikację Mój Carrefour, dzięki której można skanować kody QR przypisane do konkretnych produktów. Każde zamówienie, w zależności od formy jaką wybierze klient, powinno być dostarczone pod wskazany adres w Warszawie lub przygotowane do odbioru w sklepie lub w automacie na terenie sklepu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony