REKLAMADOBROWOLSCY - Syty Wilk - Baner Główny (17.02 - 01.03.2020)

(fot. Pixabay)

Polacy coraz częściej sięgają po nowe smaki słodyczy. Okres świąt i karnawału sprzyja konsumpcji słodkości. Najbardziej lubimy czekoladę i ciastka, których oferta stale poszerza się o nowe warianty smakowe oraz pochodzenie produktu.

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 1 (28.01 - 29.02.2020)

Spółka International Brands Trading dokonała analizy wyników sprzedażowych z ostatnich lat, z których wynika, iż Polacy wydają coraz więcej na słodycze z półki premium. Firma szacuje, że co roku wzrost wydatków w tym obszarze wynosi około 5 proc. Zwiększenie tej dynamiki wyraźnie następuje w grudniu, kiedy w drugiej połowie miesiąca lawinowo rośnie popyt na słodycze, kiedy to Polacy kupują nawet o 1/3 słodkości więcej niż w okresie poza świątecznym.

Przedstawiciele spółki International Brands Trading wykazują, że okres Bożego Narodzenia i karnawału to co roku sezon szczytowy dla słodyczy. Z jej statystyk sprzedażowych wynika, iż najchętniej kupowana jest czekolada i ciasteczka.

Konsumenci coraz częściej sięgają przy tym po produkty pochodzące od azjatyckich i amerykańskich producentów. Kierowani ciekawością coraz częściej sięgają po smaki, które do niedawna nie były dostępne na polskim rynku. Na ich decyzje zakupowe coraz rzadziej wpływa przy tym kryterium cenowe, co powoduje, że rośnie liczba stałych konsumentów słodyczy z segmentu premium.

„Zakupowy szał na słodycze rozpoczyna się na krótko przed samym Bożym Narodzeniem. Od paru sezonów zauważamy w tym okresie znaczny wzrost sprzedaży produktów o smaku masła orzechowego. W naszej ścisłej czołówce sprzedaży plasują się produkty o tym właśnie smaku. Na polskim rynku rosnącym zainteresowaniem cieszy się również smak zielonej herbaty. Trend na egzotyczne smaki stale rośnie” – mówi Markus Knopf, prezes zarządu International Brands Trading.

Eksperci tej firmy zwracają uwagę na wzrostowy potencjał polskiego rynku słodyczy i przewidują jego nieustanny rozwój. Prognozy te potwierdzają ostatnie wyniki badania SW Research z listopada 2019 roku, które pokazują, że tylko w okresie bożonarodzeniowym 69 proc. konsumentów planowali wydać na słodycze przynajmniej tyle samo, co w ubiegłym roku. Jednocześnie co piąty badany (18 proc.) planował na słodkie prezenty przeznaczyć jeszcze więcej pieniędzy, niż dotychczas.

„Polski rynek słodyczy jest wciąż nienasycony i ma bardzo duży potencjał. Jego wartość szacujemy na około14 mld zł. Przez wiele lat był on dość jednostajny. Obfitował w te same produkty. Nie pojawiały się na nim światowe nowości. Nie były dostępne egzotyczne, nietypowe smaki popularnych produktów” – dodaje Markus Knopf.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony