REKLAMATZMO - Bella - Baner Główny (28.05- 11.06.2020)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl/HUW)

Z badań agencji IQS wynika, że epidemia koronawirusa zmienia definicje produktów uznawanych przez konsumentów za zdrowe – muszą być one naturalne, poprawiać odporność, ale jednocześnie mogą zawierać więcej konserwantów i cukru. Obecna sytuacja powoduje też, że Polacy robiąc zakupy zwracają coraz większą uwagę na cenę, a to nie jest dobry prognostyk dla żywności BIO. 

REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Za ideał zdrowej żywność Polacy uznają obecnie produkty, które są świeże (54 proc. wskazań), w pełni naturalne (46 proc.), pochodzą z własnych upraw (38 proc.) lub prosto od rolnika (24 proc.), są zrobiony w domu (28 proc.), najlepiej według tradycyjnych receptur (23 proc.). – W dobie strachu i koronawirusa wracamy do tradycji, do tego co znamy, a czym czujemy się bezpiecznie. Liczne cechy zdrowego produktu odnoszące się do bezpieczeństwa istotnie zyskują na znaczeniu. Szczególnie wyraźnie rośnie rola naturalności. Wskazuje na to również analiza porównawcza sieci powiązań w obrębie postów w social mediach zawierających słowo odporność w okresie przed oraz w czasie pandemii. To szansa dla wielu marek i produktów – komentuje Matt Wójcik, partner zarządzający w agencji IQS, jeden z twórców raportów „Chorzy Hoży” i „Jedzenie w czasie zmiany”. 

Z drugiej jednak strony stajemy się nieco bardziej tolerancyjni wobec składu produktów i zawartości takich składników, na jakie jeszcze niedawno nie było zgody. Ze względu na gromadzenie żywności nieznacznie maleją obawy co konserwantów, a cukier będący źródłem przyjemności chwilowo mniej „straszy” (istotny spadek tego parametru w wizerunku idealnego zdrowego produktu). 

Pandemia zmienia także nasze postawy i zachowania wobec produktów BIO. Odsetek Polaków, którzy deklarują sporadyczny zakup takich wyrobów jest raczej stały i wynosi obecnie 65 proc. Rośnie natomiast liczba osób, które produktów BIO nie kupują wcale (23 proc.), a maleje tych, którzy robią to regularnie (12 proc. w kwietniu br. versus 18 proc. w grudniu 2019 r.). W efekcie żywność tego typu stać się może jeszcze większym luksusem, dostępnym tylko dla nielicznego grona klientów, którzy mogą sobie na nią pozwolić. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony