REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

(mat. prasowe)

Fundusz CVC Capital Partners rozważa możliwość sprzedaży lub emisji akcji niemieckiej sieci perfumeryjno-kosmetycznej Douglas – takie niepotwierdzone oficjalnie informacje uzyskał Reuters.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Według trzech dobrze poinformowanych źródeł agencji Reuters, fundusz pracuje razem z bankiem Goldman Sachs nad przygotowaniem potencjalnej pierwszej oferty publicznej (IPO) akcji spółki Douglas, ewentualnie oferty sprzedaży firmy. Żadne decyzje w tej sprawie nie miałyby jeszcze zostać podjęte, a potencjalnej emisji akcji nie należy się spodziewać wcześniej, niż w drugiej połowie roku.

Firma Douglas kilka razy przechodziła z rąk do rąk. W 2013 r. przynoszącą straty spółkę jej ówczesny właściciel, fundusz Advent, wycofał z frankfurckiej giełdy i przestawił na nowe tory, koncentrując się na perfumach. W 2015 r. spółkę odkupił fundusz CVC Capital partners, za blisko 3 mld euro.

W Polsce spółka Douglas zarejestrowała się w 2001 r. i systematycznie rozwijała sieć placówek, lokując je przede wszystkim w centrach i galeriach handlowych dużych miast. Obecnie jest ich blisko 140. W całej Europie w 2019 r. było ich ok. 2,4 tys.

W tym okresie zaczął się jednak trend odwrotny. Handel perfumami i kosmetykami zaczął się stopniowo przenosić do Internetu. Na początku 2019 r. Douglas zlecił sieci oddziałów szczegółową analizę. W trakcie tego procesu okazało się, że 70 placówek nie miało już długoterminowej perspektywy rozwoju, mimo że wówczas prawie wszystkie były opłacalne. Dlatego sieć perfumerii postanowiła zbyć te sklepy do końca 2020 roku poprzez fuzje, nieodnawianie wygasających umów najmu lub sprzedaż.

Jeśli informacje Reutersa zostaną oficjalnie potwierdzone, mogłoby to oznaczać, że fundusz CVC Capital Partners nie widzi przed firmą takich perspektyw długofalowych, jakie dostrzega np. przed siecią Żabka, której także jest właścicielem. W rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Krzysztof Krawczyk, partner CVC Capital Partners zapewnił, że w przypadku polskiej sieci convenience firma myśli raczej w kategorii dekad, nie lat.

– Dzisiaj trudno mi określić nawet w przybliżeniu perspektywę czasową, jeśli chodzi o nasze zaangażowanie, a to dlatego, że w tej chwili zupełnie nie rozważamy wyjścia z projektu. Gdy takie rozważania się pojawiają, to zazwyczaj wyjście następuje w ciągu 1-2 lat. CVC w przypadku Żabki myśli obecnie wyłącznie o dalszym dynamicznym rozwoju sieci sklepów, poszerzaniu asortymentu, inwestycjach w digitalizację oraz komunikację. (…) To są główne obszary rozwoju, dzięki którym będziemy w stanie rosnąć jeszcze przez dekadę, a może i dłużej – wyjaśnił menedżer.

Źródło: reuters.com

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAWH Market Spółdzielnie_Halfpage_czerwiec-lipiec 2020
do góry strony