REKLAMAHELIO - Baner Główny - Masy (12-18.11.2018)

PROMOCJE I MARKETING

 

6 listopada 2018, 12:05

(fot. Pixabay CC0)

Wymyślony w USA dzień wielkich promocji – Black Friday – przypada w piątek po Dniu Dziękczynienia, czyli po czwartym czwartku listopada. W tym roku to już 23 listopada. Amerykańscy detaliści już prześcigają się z promocjami. Nie inaczej jest w Polsce.

Black Friday to największy dzień zakupowy w USA, a jednocześnie początek świątecznego szczytu zakupowego. W tym roku listopad zaczął się od czwartku, dlatego Black Friday wypada już 23 listopada. Wszyscy amerykańscy detaliści – na czele z Amazonem, Walmartem, Targetem czy Krogerem – ogłaszają już pierwsze promocje. Niektóre sieci, np. Lowe's, oferują promocyjne ceny już od 1 listopada.

Obniżki sięgają na razie 40 proc., ale im bliżej „dnia zero”, tym większe rabaty będą oferować detaliści. Niektóre sieci, w tym Amazon, oferują w tym okresie dogodniejsze warunki dostaw, np. znosząc minimalną wartość zamówienia z darmową dostawą. Inne oferują karty podarunkowe albo dodają gratisy do zakupionych towarów. Gra idzie o to, by maksymalnie wydłużyć sezon zakupowy, tak by Black Friday de facto trwał przez blisko miesiąc. Każdy detalista chce wykroić dla siebie jak największy kawałek rynkowego tortu.

Czarny Piątek niedawno zaistniał w polskim handlu i szybko zyskał zainteresowanie zarówno detalistów, jak i konsumentów. W tym roku wiele działających w Polsce sieci także już przygotowało oferty promocyjne na ten dzień. Według zestawienia serwisu black-friday.pl, oferty promocyjne na 23 listopada opublikowały już m.in. MediaMarkt/Saturn, eMag, Hekko, Media Expert, Home&You, Van Graaf, Gatta, Deichmann, Avans czy Electro.pl.

Jedna z sieci zachęca „okazje już dziś, nie czekaj na Czarny Piątek” i oferuje rabaty do 50 proc. Inni zamierzają organizować „Czarne Weekendy”, wydłużając sprzedaż do niedzieli, a po uwzględnieniu Cyber Poniedziałku, chcą prowadzić promocje przez cztery dni.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony