REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)

(fot. Pixabay CC0)

Już nie grudzień, a połowa listopada. Szczyt świątecznych zakupów z roku na rok przypada coraz wcześniej. W tym roku dodatkowo nakręca go zyskujący na popularności Black Friday. Ten handlowy hit sprawia, że już teraz w sklepach gra inny hit – "Last Christmas".

REKLAMAPurella - SuperSuple - Belka w artykułach (01-15.12.2019)

Święta w Polsce zaczynają się coraz wcześniej. Wszystko przez sklepy, które już po 11 listopada fundują swoim klientom świąteczny klimat. I nie ma w tym nic dziwnego. Moda na gwiazdkę w listopadzie, a nawet w październiku na dobre opanowała już całą Europę i Amerykę Północną.

Pokazują to najlepiej badania Deloitte, wykonane w tym roku w Stanach Zjednoczonych, omówione w raporcie „Deloitte 2019 holiday retail survey. Top 10 insights”. Za oceanem, aż 35 proc. konsumentów zakupy świąteczne planowało zrobić już pod koniec października. Aż 44 proc. planuje je zrobić w I połowie listopada, a już 64 proc. w II połowie tego miesiąca.

To właśnie w tym okresie, na półtora miesiąca przed gwiazdką, ma zacząć się szczyt zakupowej gorączki. Jednocześnie najwięcej, bo aż 69 proc. konsumentów, planuje wybrać się na świąteczny shopping w I połowie grudnia. Nie inaczej jest w Polsce, co potwierdzają przedstawiciele centrów handlowych.

– Z roku na rok święta wyraźnie przyspieszają, a konsumenci dłużej robią zakupy. Zaczynamy już w połowie listopada i rozpędzamy się aż do ostatniego tygodnia przed Wigilią. Trend, który dziś obserwujemy w USA, można więc przełożyć także na polskie realia – zauważa Marta Drzewiecka, marketing & customer experience manager w Newbridge Poland.

Wsparciem dla tego trendu jest przede wszystkim Black Friday. – Przedświąteczny ruch w sklepach napędzają dziś nie tylko same święta, ale także Black Friday, przypadający pod koniec listopada. To właśnie ze względu na jego rosnącą popularność, coraz więcej sklepów do świąt gotowe jest już w połowie listopada, a nawet wcześniej – wyjaśnia.

Sami konsumenci zdają się nie mieć nic przeciwko, co potwierdzają najnowsze dane Deloitte. W tym roku aż 53 proc. z nich planuje swoje zakupy świąteczne zrobić dokładnie w okolicach Black Friday, korzystając przy tym ze sklepowych przecen i promocji. 44 proc. z kolei ma zaplanowane zakupy 4 dni później, w okolicach Cyber Monday, czyli w trakcie internetowego odpowiednika tego pierwszego handlowego "święta".

– Polacy z dużą otwartością przyjęli amerykański "czarny piątek". Dzień ten także bardzo szybko stał się częścią przedświątecznej gorączki, przede wszystkim ze względu na korzyści finansowe. Black Friday przynosi bowiem promocje sięgające niekiedy 40–60 proc. W rezultacie zakupy w tym czasie są w stanie mocno odciążyć budżet przeznaczony chociażby na prezenty czy dekoracje – mówi.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony