10 grudnia 2019
W najbliższych miesiącach ubędzie firm, które będą zwiększać zatrudnienie, za to zdecydowana większość przedsiębiorstw oczekuje wyższych obrotów i...
W I kwartale 2020 roku tylko 6 proc. pracodawców planuje zwiększyć zatrudnienie, to najsłabszy wynik od dwóch lat - wynika z badania agencji zatrudnienia...
9 grudnia 2019
Serwis Uber Eats uruchomił nową funkcjonalność. Opcja „Zamówienia grupowe” dedykowana jest m.in. dla pracowników biurowych, studentów czy...
6 grudnia 2019
5 grudnia 2019
24 listopada 2019
Choć do Black Friday został jeszcze prawie tydzień już teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta pokazuje, że tego dnia na konsumentów może czekać wiele przykrych...
21 listopada 2019
20 listopada 2019
19 listopada 2019
Co trzeci przedsiębiorca, prowadzący sprzedaż detaliczną, zainstalował terminal płatniczy w ramach programu Polska Bezgotówkowa. Wciąż jednak są miejsca, gdzie można...
2 grudnia 2019
28 listopada 2019
Do 2050 roku możemy wyprodukować na świecie 120 mln ton elektroodpadów, a wdrożenie zasad gospodarki w obiegu zamkniętym może samej Europie przynieść korzyści w...
Śląski Urząd Celno-Skarbowy (ŚUCS) uznał, że w rozliczeniach podatkowych od osób prawnych za 2012 rok Grupa Żywiec niewłaściwie ujęła przychody i koszty związane z...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
e-grocery, e-commerce, m-commerce
LOGISTYKA DLA HANDLU
łańcuch dostaw i logistyka żywności
12 sierpnia 2019, 10:42
wiadomoscihandlowe.pl
Dron dostawczy Amazon Prime Air (fot. mat. prasowe Amazon)
Gigant świata e-commerce realizuje kolejne etapy planu totalnej dominacji w sektorze handlu. Po rewolucji, jaka dokonała się za pośrednictwem amerykańskiego potentata w świecie zakupów, przyszła pora na kolejny krok w kierunku pełnej autonomii biznesowej – własne usługi kurierskie. Korporacje logistyczne drżą przed widmem zmian, jakie może wywołać amerykańska rewolucja wysyłkowa.
Marka Amazon od lat wyznacza trendy w zakresie e-handlu, a jej działania są motywacją i benchmarkiem dla innych podmiotów. Cała branża e-commerce, niezależnie od wielkości, musi uważnie obserwować i analizować poczynania amerykańskiej spółki.
Każdy, kto chce zaistnieć w sieci, stara się zaadaptować rozwiązania wprowadzane przez gignta z Seattle. Gdy okazało się, że w świecie e-handlu korporacja dotarła do momentu, gdzie wiele więcej zrobić nie można, rozpoczęto kolejny etap w planie budowy imperium handlowego – własne usługi logistyczne.
Amazon radzi sobie bardzo dobrze w przypadku wysyłki towarów z magazynów własnych – szczególnie w ramach usługi Prime, którą mogą wykupić użytkownicy poszukujący dodatkowych benefitów, jak specjalne promocje, czy darmowa dostawa w określonym czasie. A ponieważ korporacja zarządzana przez Jeffa Bezosa robi wszystko, by zapewnić swoim klientom jak najlepsze doświadczenia, oferując im pakiet usług własnych, przyszła pora na zaangażowanie się w proces logistyczny. Amazon liczy, że obsługując samodzielnie dostawy, będzie w stanie znacznie przyspieszyć czas wysyłki i skłonić większą liczbę osób do kupowania swojego abonamentu.
– Tego typu usługa testowana jest już od 2017 roku, kiedy to ruszył program beta w Los Angeles i pojawiły się pierwsze zakulisowe informacje na temat tego, że Amazon miałby wejść w zadania kurierskie. Co ma wyróżniać ich ofertę to fakt, że dostawa będzie realizowana również podczas weekendu, co jest całkowitą nowością w świecie tanich przesyłek. Dotychczas istniała możliwość zamówienia takiej usługi dodatkowo, ale koszt był na tyle wysoki, że mało kto się na to decydował – tłumaczy Sascha Stockem, prezes Nethansy, firmy wprowadzającej polskich i europejskich sprzedawców na platformę Amazona.
To jednak nie wszystko. Amazon zaskoczył wszystkich, gdy w 2016 roku świat obiegła informacja o tym, że zarejestrował w urzędzie patentowym wniosek, który przedstawiał gigantyczny latający magazyn w formie zeppelina. Od pewnego czasu testowana jest też usługa dostarczania przesyłek za pomocą autonomicznych dronów.
Wiele mówi się o tym, że amerykańska spółka nie ma zamiaru ograniczać się do swojego podwórka, a ich usługi logistyczne będą dostępne dla różnych podmiotów, nawet niezrzeszonych w ramach platformy Amazona. Jak wygrać wojnę z konkurencją? Walcząc niższą ceną i oferując większą częstotliwość kursów.
Amazon przeprosił klientów za zamianę przedmiotów w zamówieniach. Do firmy
Amazon ogłosił, z typową dla siebie powściągliwością w ujawnianiu precyzyjnych danych, że w
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 9
zdjęć: 79
29 listopada 2019
zdjęć: 6
zdjęć: 112
26 listopada 2019
22 października 2019
28 września 2019
19 września 2019
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.