REKLAMAROS-SWEET - MORESO - baner glówny (wrzesień 2018)

Wysyłka towarów zamówionych przez internet to jedno z większych wyzwań, przed jakimi stają firmy z sektora handlowego. Rynek KEP, czyli przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych, jest w Polsce bardzo rozbudowany, a jego wartość w roku 2018 szacowana jest na około 5,7 mld złotych. Oznacza to wzrost w ostatnich sześciu latach o 69 proc. Średnia cena przesyłki krajowej kształtowała się w 2015 roku na poziomie około 11-12 złotych. Wybór efektywnego i godnego zaufania partnera z obszaru logistyki to jeden z istotnych elementów sprawnej obsługi klientów. Czas i koszt dostawy oraz ewentualne komplikacje związane z wysyłką mogą skutecznie zniechęcić potencjalnych nabywców.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień 2018
Drony szansą na rozwój rynku przesyłek kurierskich

Drony szansą na rozwój rynku przesyłek kurierskich (PWC)

Jak podkreślają eksperci PwC w raporcie „Polacy na zakupach” omawiając kwestie związane z logistyką, wskazują, że warto przyjrzeć się bliżej tematowi zwrotów, będących istotnym elementem procesu obsługi zamówienia. Przy sprzedaży za pośrednictwem kanałów elektronicznych są one dużym wyzwaniem, z którym musi poradzić sobie przedsiębiorca. Pojawia się na przykład pytanie, jak szybko towary mogą wrócić do oferty (np. w przypadku zamówienia przez internet i zwrotu do sklepu – czy powinny być odsyłane do magazynu centralnego). Niestety wiele firm nie jest w stanie podołać dużej fali przesyłek zwrotnych. Z tego powodu sprzedają innym spółkom zwrócone przez konsumentów towary bez przeprowadzenia kontroli ich jakości, te zaś eksportują je za granicę.

Innym rozwiązaniem jest pozostawienie w rękach klienta towarów o niższej wartości i zwrot pieniędzy. Firmom pozwala ograniczyć to koszty i konieczność budowy łańcucha logistyki zwrotnej. W przypadku platform umożliwiających wypożyczanie towarów obsługa zwracanych towarów jest jeszcze bardziej zawiła. Przedsiębiorcy muszą sprawdzać, czy zwracany przedmiot jest w dobrym stanie, a następnie wyprać go, wyczyścić lub przeprowadzić niezbędne naprawy.

Jak podkreślają eksperci PwC zwiększające się tempo życia i możliwość zrobienia zakupów o każdej porze na urządzeniu mobilnym powodują, że konsumenci chcą dostawać zamówione towary coraz szybciej. W praktyce oznacza to już nie dni, a godziny. 36 proc. ankietowanych Polaków oczekuje dostawy następnego dnia po złożeniu zamówienia, zaś 35 proc. respondentów chciałoby mieć w swoich rękach zakupiony towar w przeciągu dwóch dni od dokonania transakcji. Tego samego dnia swój zakup chciałoby otrzymać 11 proc. respondentów.

Warto dodać, że wielu konsumentów jest gotowych ponieść dodatkowe koszty, aby otrzymać swoją paczkę szybciej. Według danych PwC 23 proc. polskich respondentów jest skłonnych dopłacić, aby przesyłka dotarła do nich w ciągu 3 godzin (to możliwe np. w dużych aglomeracjach miejskich), a za dostawę tego samego dnia dodatkową opłatę może ponieść 40 proc. respondentów. 25 proc. klientów dodatkowo zapłaci za dostawę kolejnego dnia po zakupie. Stale rosnące oczekiwania kupujących powodują, że sprzedawcy muszą szukać nowych sposobów pozwalających zwiększać tempo dostaw i to pomimo stale rosnącego natężenia ruchu oraz mocno obciążonych terminali logistycznych i centrów magazynowych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony