REKLAMAKongres Mięsny 2019 - Baner Główny (styczeń - luty 2019)

PROMOCJE I MARKETING

Raporty i analizy

 

19 kwietnia 2018, 08:57

Osiedlowy bazarek w Łodzi

Osiedlowy bazarek w Łodzi (fot. KK)

Ograniczenie handlu w niedziele poważnie przekłada się na działania marketingowe dużych sieci. Do tej pory możliwości gazetek były wykorzystywane w samych placówkach oraz w kolportażu do skrzynek pocztowych. Ostatnio pojawiła się alternatywna koncepcja dystrybuowania gazetek na giełdach samochodowych i bazarach – relacjonuje MondayNews.

REKLAMAMAGO - belka w artykułach - luty-marzec 2019

Ograniczenie handlu w niedziele miało być szansą dla małych sklepów, a wyzwaniem dla dużych sieci. Prognozy wskazywały m.in. większe obroty drobnych przedsiębiorców, przede wszystkim kosztem wiodących sieci. Te ostatnie dostosowują więc strategie marketingowe do nowych warunków, o czym już przekonują się klienci. Jedną z analizowanych opcji jest dystrybuowanie gazetek promocyjnych na giełdach samochodowych oraz bazarach osiedlowych. Tam, zgodnie z prawem, bez przeszkód może odbywać się handel.

– Interesy większych sklepów są zagrożone, dlatego starają się skompensować sobie to, co już zabrała im niedziela bez handlu. Duże sieci bardzo mocno obniżają ceny oraz inwestują w nowe produkty, głównie marki własnej. Ponadto znacząco podkręcają komunikację perswazyjną, skłaniającą do lojalności oraz podkreślającą opłacalność zakupu. To odbywa się m.in. poprzez zmianę layoutów stron internetowych, uruchamianie nowych form płatniczych, powiązanych z bonusowaniem, ale też dystrybuowanie gazetek. Głównie chodzi o to, żeby uruchomić efekt kumulacji i zwiększyć przepływ pieniądza konsumenckiego – informuje dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia „Forum dialogu gospodarczego”.

Z kolei Sebastian Starzyński, prezes Instytutu Badawczego ABR SESTA, twierdzi, że potrzebna jest agresywna walka o klienta. Obecnie jej nie dostrzega, chociaż sieci dążą do zmiany przyzwyczajeń konsumenckich. Wielkość rynku i popyt pozostają takie same, inne są za to uwarunkowania. Zdaniem eksperta, nie można z góry założyć, że odpowiedzią na ograniczanie handlu w niedziele będzie dystrybuowanie gazetek reklamowych na giełdach samochodowych i bazarach osiedlowych. Te ostatnie działają lokalnie, mają mniejszy zasięg od hipermarketów, z którymi często sąsiadują. Nie byłoby zatem znacznej różnicy w porównaniu z kolportażem do skrzynek pocztowych przy domach. Natomiast na giełdy przyjeżdżają osoby z dużego obszaru, z różnych miast. Nie wiadomo nawet, czy w swojej okolicy mogą skorzystać ze sklepu danej sieci.

– Nie ma konieczności dystrybucji gazetek na bazarach czy giełdach samochodowych. Sieci reagują na zakaz handlu w niedziele, ale czynią to w inny sposób, np. poprzez wydłużone godziny otwarcia sklepów w piątki i soboty czy agresywniejszy format weekendowych promocji. Jeśli dana firma zdecydowałaby się jednak na takie rozwiązanie, warto byłoby wypróbować kilka metod dotarcia do klienta jednocześnie. Można np. rozkładać gazetki na stoiskach lub rozdawać je. Każda z tych opcji ma swoje plusy i minusy – uważa Monika Rybczak, Business Unit Director w Hiper-com Poland.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony