REKLAMAIveco - baner główny
Galeria Warmińska

Galeria Warmińska (mat. prasowe)

W Olsztynie działa pięć centrów handlowych o łącznej powierzchni 121 000 mkw. Trendem charakterystycznym ubiegłego roku, podobnie jak i w poprzednich latach, były rewitalizacje i rekomercjalizacje starszych obiektów. Zmiany będą kontynuowane także w tym roku – wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w aglomeracjach I kw. 2017 r.

REKLAMAKONGRES FMCG - belka w artykułach

Rozwój rynku centrów handlowych w Olsztynie zapoczątkowały w latach 90. sieci hipermarketów – Tesco i Auchan, które zbudowały tu własne obiekty. Najnowszym, a zarazem największym centrum w mieście jest ukończona w 2014 roku Galeria Warmińska o powierzchni 42 500 mkw., w której działa 170 lokali, m.in. supermarket Piotr i Paweł, sklep RTV Euro AGD, Multikino, marki z grupy Inditex i LPP, H&M, TK Maxx, Smyk, Carry i Martes Sport.

Ważnym punktem na handlowej mapie Olsztyna jest galeria handlowa Aura o powierzchni ponad 24 000 mkw. ze stoma sklepami. W ubiegłym roku obiekt przeszedł znaczące zmiany. Ukończono tu przebudowę strefy restauracyjnej „Strefa Smaku”, w której swoje lokale otworzyły sieci Olimp, Asia Hung, Na Zdrowie! Fresh, Cukiernia Sowa i Grycan. W Aurze pojawiają się także nowi najemcy, np. English Home, Wittchen, Happy Mum, a dotychczasowi, tacy jak Reserved czy 4F, modernizują i powiększają salony. W tym roku w centrum pojawi się także nowy operator spożywczy - marka Carrefour.

Popyt na powierzchnie w centrach handlowych w Olsztynie utrzymuje się na dobrym poziomie, a średni współczynnik pustostanów w mieście na koniec 2016 roku wyniósł 2,6% (wobec 1,5% odnotowanych w grudniu 2015 r.). Najwięcej powierzchni na wynajem dostępnej jest w CH Aura.

Czynsze za powierzchnie w centrach handlowych w Olsztynie plasują się na średnim poziomie i znajdują się w lekkim trendzie spadkowym na skutek wzrostu konkurencji oraz dominacji tzw. rynku najemcy. Najwyższy czynsz za lokal 100-150 mkw. GLA na potrzeby mody wynosi ok. 25- 27 EUR/mkw./miesiąc.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"