REKLAMAROS-SWEET - Baner Główny (23.04. - 05.05.2019)

Nie ma co ukrywać, że największą zaletą Dacii Logan MCV jest cena. Ale 33 900 zł to też spora kwota. Czy auto jest jej warte?

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)
Dacia Logan MCV wreszcie może się podobać

Dacia Logan MCV wreszcie może się podobać

Dacia wykonała wielki skok. Druga generacja Logana MCV bije pierwszą na głowę pod każdym względem. Przede wszystkim wreszcie rumuńsko­‑francuskie kombi przyzwoicie wygląda. Auto zyskało – może nie na lekkości – ale na pewno na elegancji. Masywny przód z reflektorami o nowoczesnej linii, nowy grill i w miarę swobodnie poprowadzona linia nadwozia, całkowicie zmieniły wizerunek Logana: auto przestało być toporne. Dużo dało odważne ścięcie linii ku tyłowi. Dzięki temu zabiegowi Logan wpisał się w obowiązujące we wzornictwie trendy i przede wszystkim przestał przypominać dostawczaka.

Oszczędnie i czytelnie

A co zrobiono z wnętrzem? Także poprawiono, ale z mniejszym rozmachem niż w przypadku nadwozia. Wrażenie psuje, już na samym początku, cienka kierownica. To chyba nie jest duży wydatek zrobić o pół centymetra grubszą. Podobnie w przypadku wycieraczek – naprawdę można było dać takie, które ścierają zamiast rozmazywać. Do listy mankamentów trzeba dorzucić podłokietnik, zamontowany w takim miejscu, że utrudnia zapinanie pasów i obsługę hamulca postojowego. Psującym dobre wrażenie drobiazgiem jest też regulacja fotela kierowcy. Działa w taki sposób, że aby podwyższyć siedzisko, kierowca musi pociągnąć dźwignię i delikatnie podnieść się z miejsca. To jednak szczegóły – całość wnętrza robi dobre wrażenie. W środku jest estetycznie, widać duży postęp w doborze materiałów. O ile poprzednia wersja Logana znacznie odbiegała pod tym względem od średniej rynkowej, o obecnej nie można już tego powiedzieć, bo estetyka wnętrza odpowiada obowiązującym standardom. Wprawdzie jest oszczędne, zwłaszcza jeśli chodzi o panel centralny, ale niczego nie brakuje, wszystko działa i spełnia swoje funkcje. Deskę rozdzielczą zdominował ekran nawigacji i radioodtwarzacza. Jest wygodny w obsłudze, nie tylko ze względu na rozmiar, ale także dzięki intuicyjnemu interfejsowi z dużymi ikonami. Do regulacji szyb, nie w drzwiach, tylko pośrodku, pod panelem nawiewu, trzeba się przyzwyczaić. Dacia nie jest jedyną marką, która korzysta z tego rozwiązania.

Pakuj i jedź

Jednak dla większości kierowców zainteresowanych Dacią Logan MCV ważniejsza od estetyki wnętrza jest zapewne jego funkcjonalność. Pod tym względem Dacii nie można niczego zarzucić. Logan jest wygodnym i przestronnym autem, dotyczy to nie tylko przedziału pasażerskiego. Ustawny bagażnik o pojemność 573 l można powiększyć do 1518 l po złożeniu tylnych siedzeń. Wprawdzie podłoga nie jest wówczas idealnie płaska, ale to nie przeszkadza, by przewozić przedmioty o długości do 2,7 m. Należy w tym miejscu wspomnieć, że Logan ma stosunkowo niski próg załadunku (niecałe 56 cm), co może zainteresować przedsiębiorców, którzy będą chcieli wykorzystać auto w biznesie np. do obsługi sklepu.
Fotele (poza nieporęczną regulacją) są wygodne. Trudno tu mówić o jakimś wyprofilowaniu, nie ma więc „trzymania na boki”. Ale i nie jest ono w Loganie niezbędne, choćby dlatego, że największym silnikiem w tym modelu jest jednostka o mocy 90 KM... Za to żaden z pasażerów nie będzie narzekał na brak miejsca. Przy odsuniętym do trzech czwartych zakresu fotelu kierowcy, siedzący za nim pasażer ma około 15 cm wolnej przestrzeni przed kolanami. To zaleta, jaką nie każde auto, nawet w wyższych klasach, może się poszczycić.

Słabo tłumi hałas

Logan pozytywnie zaskoczy kogoś, kto jechał poprzednią wersją, w której kierowca mógł odnieść wrażenie, że prowadzi dostawczaka. Nowa Dacia, pod względem jazdy, nie różni się od innych aut z segmentu. Biorąc pod uwagę cenę, można wręcz powiedzieć, że pozytywnie zaskakuje: dobrze tłumi nierówności, stabilnie wchodzi w zakręty. Wadą jest słabe tłumienie hałasu. Przy prędkościach powyżej 90 km/h w kabinie słychać szum, który wpływa na komfort jazdy.
Auto dostępne jest z dwoma silnikami benzynowymi: 1,2 (75 KM) i trzycylindrowym 0,9 l (90 KM) oraz dwoma dieslami z rodziny dCi o mocy 75 i 90 KM. Mocniejszy z diesli pod maską kombiaka sprawuje się bez zarzutu: jest elastyczny, dobrze przyspiesza (także na wyższych przełożeniach). W jego obsłudze pomaga sprawnie działająca przekładnia zmiany biegów. Silniki dCi znane są z niskiego spalania. Producent podaje, że Logan MCV z motorem o mocy 90 KM spala w cyklu mieszanym 3,8 l/100 km. Tymczasem w testowanym przez nas aucie zużycie wyniosło dobrze ponad 5 l/100 km, ale nie można tego wyniku przyjąć za miarodajny, ponieważ odbywał się przy 12­‑stopniowym mrozie. Warto zaznaczyć, że rano nie było żadnych kłopotów z rozruchem.

Wart swojej ceny

Za 33 900 zł (wersja Access) dostaniemy auto bez centralnego zamka, z ręcznie otwieranymi szybami i ręcznie regulowanymi lusterkami wstecznymi. Droższa o około 3000 zł wersja Ambiance posiada elektrycznie regulowane przednie szyby, centralny zamek i kilka innych dodatków, ale za manualną klimę i odtwarzacz z pilotem przy kierownicy, czyli pakiet komfort, trzeba dopłacić 2900 zł. Nawet w najwyższej wersji wyposażenia, Laureate, trzeba dopłacić za elektryczne tylne szyby (310 zł). Ekran dotykowy z nawigacją i odtwarzaczem, dostępny tylko w tej wersji, kosztuje 950 zł.
Podsumowując, przestronne i niebrzydkie kombi za 33 900 zł to okazja. Ale tylko dla kogoś, kto zadowoli się autem o mocy 75 KM i podstawowym wyposażeniem. W miarę podwyższania standardu cena rośnie do 51 900 zł, co też nieźle brzmi.
 

 

 

 

 

 


72_WH132

Tekst i zdjęcia Hubert Wójcik

Wiadomości Handlowe, Nr 2 (132) Luty 2013

 

 

 

 

 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony