REKLAMADOBROWOLSCY - Syty Wilk - Baner Główny (17.02 - 01.03.2020)

(fot. materiały własne)

Od kilku lat obserwujemy znaczny wzrost spożycia dań gotowych, co jednocześnie determinuje dynamiczny rozwój tej kategorii. Chociaż przyczyn tego trendu jest wiele, to kluczowe wydają się dwie – wygoda i funkcjonalność.

REKLAMA

Coraz szybszy tryb życia oraz wzrost zamożności Polaków sprzyjają popytowi na dania convenience. Wartość tego rynku już dawno przekroczyła w naszym kraju poziom 1 mld zł. Warto jednak zauważyć, że wymagania konsumentów odnośnie „żywności wygodnej” się zmieniają. Przede wszystkim musi się ona charakteryzować „czystą etykietą” i powtarzalną jakością. – Segment dań gotowych w ostatnich latach rośnie stabilnie, ale relatywnie powoli – wskazuje Grzegorz Rykaczewski, analityk sektora rolno‑spożywczego Banku Zachodniego WBK.

Ekspert mówi, że najszybszy wzrost został zanotowany (dane zbierane od 2010 roku) w przypadku gotowych sałatek. Szybki rozwój tego asortymentu był związany z kwestią niskiej bazy. Z drugiej strony jednak jest to po prostu produkt, który dobrze wpisuje się w aktualne oczekiwania konsumentów: można go łatwo przygotować oraz jest uznawany przez kupujących za coś zdrowego.

Lubimy to, co polskie
Spośród mięsnych dań gotowych na tackach najlepiej sprzedają się te, które bazują na kuchni polskiej. – Polacy są przywiązani do tradycyjnych potraw i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie to się zmieniło. To dlatego tak popularne są zestawy obiadowe Virtu z mięsem, ziemniakami purée i warzywnymi dodatkami – mówi Grzegorz Kowalik, dyrektor sprzedaży i marketingu w firmie Virtu. Jednocześnie zaznacza, że rośnie też zainteresowanie smakami świata. – Próbowanie nowych dań, często egzotycznych, staje się ulubionym zajęciem naszych klientów – zaznacza nasz rozmówca.

Podobnie wygląda sytuacja w segmencie dań premium. Jakość użytych składników przekłada się na wyższą cenę, ale przybywa osób, które są gotowe wydać więcej w zamian za wyjątkowy smak. W dzisiejszych zabieganych czasach atutem produktu jest również gramatura. Producenci oferują porcje do zjedzenia na raz, dopasowane do apetytu i możliwości określonych grup odbiorców.

Na zimno i gorąco
Innym atutem nowoczesnych dań gotowych, na który zwracają uwagę przedstawiciele firmy Cedrob, jest to, że często smakują one doskonale zarówno na zimno, jak i na gorąco. Podkreślają, że o wysokiej rotacji na półce decyduje także estetyczne i funkcjonalne opakowanie. – Dania gotowe są często sprzedawane z sosami, które wzmacniają doznania, podkreślając smak i aromat. Polacy, którzy są tradycjonalistami, nadal cenią wspólny posiłek z najbliższymi. Nie zawsze jednak  pielęgnowanie rodzinnych obyczajów idzie w parze z preferencjami smakowymi. Tak samo często bowiem na talerzu goszczą typowe polskie dania jak wyroby o ciekawych połączeniach smakowych – tłumaczą eksperci. Dlatego też oferta należącej do Cedrobu marki „Czas na…” jest tak tworzona, aby każdy konsument odnalazł swoją ulubioną propozycję na pyszny i pożywny posiłek.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony