REKLAMAVOG Polska - Baner Główny (16-30.03.2020)

Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl, Daniel Grabka, dotychczasowy dyrektor Działu Zakupów Netto Polska, objął 1 czerwca stanowisko Vice President'a i dyrektora ds. międzynarodowych zakupów i marki własnej (International Sourcing & Private Label Director) w duńskim koncernie Salling Group, do którego należą m.in. sieci sklepów Netto w Danii, Polsce, Szwecji i Niemczech, a także supermarkety Føtex, hipermarkety Bilka, oraz domy handlowe Salling.

REKLAMA
Daniel Grabka, wiceprezes i dyrektor ds. międzynarodowych zakupów i marki własnej w Salling Group

Daniel Grabka, wiceprezes i dyrektor ds. międzynarodowych zakupów i marki własnej w Salling Group (fot. linkedin)

W ramach nowych zadań i obowiązków Daniel Grabka jest odpowiedzialny między innymi za wytwarzanie efektów synergii i korzystanie z efektu skali przy wspólnych zakupach, negocjacjach, kontraktacji; oraz za zakupy marek własnych współdzielonych miedzy formatami. Jego zadaniem jest także stworzenie spójnego portfolio marek własnych we wszystkich formatach Salling Group.

Grabka jako wiceprezes i dyrektor jest odpowiedzialny za strategię dla marki własnej we wszystkich formatach Salling Group, a także wzmocnienie roli wspólnych zakupów w strategicznych obszarach spółki i zarządzanie nowymi trendami, innowacją w obszarze wykorzystania ich w strategii marki własnej.

Daniel Grabka w Netto Polska pracuje od 1999 roku – swoją bez mała 20-letnią karierę zaczynał w Szczecinie (pochodzi z Kielc), jako kasjer-sprzedawca w jednym z pierwszych sklepów Netto, jakie powstały w Polsce. 

Od 2001 roku Grabka pracował w Dziale Zakupów duńskiej sieci dyskontów w Polsce. W 2004 roku awansował na kupca i ten moment oceniał jako najtrudniejszy, ale i najbardziej dynamiczny w dotychczasowej karierze, przede wszystkim dlatego, że odpowiadał równocześnie za bardzo wiele kategorii, m.in. za mięsa, wędliny, wina, wódki, papierosy, sery żółte, dania gotowe, ryby, sałatki, majonezy, ale też chemia i kosmetyki. Jak wspomina Grabka, "ten swoisty >>eklektyzm<< był charakterystyczny dla wielu sieci handlowych na początku transformacji procesów zakupowych rynku FMCG".   

Od 2006 roku rozwijał karierę w Netto Szwecja jako kupiec Działu Warzywa, Owoce i Kwiaty. Po sześciu miesiącach roku został równocześnie szefem Działu Non-Food Netto Szwecja. W 2009 roku wrócił do Polski i został dyrektorem ds. zakupów, mając za sobą wiele praktycznych doświadczeń z różnych rynków, a co najważniejsze - z pracy z wieloma różnorodnymi kategoriami.

Sieć Netto ma dziś w Polsce ok. 370 sklepów, co plasuje ją na trzecim miejscu w formacie dyskontowym, po Biedronce (blisko 2800 sklepów) i Lidlu (ponad 620 placówek). W sklepach i trzech magazynach Netto w Polsce pracuje łącznie ok. 5,5 tys. osób.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Adwokat 1 ponad rok temuocena: 100% 

    Gratulacje - bardzo porządny człowiek.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony