REKLAMAWitpak, baner główny (lipiec-sierpień 2019)
Dariusz Sapiński, prezes Grupy Mlekovita

Dariusz Sapiński, prezes Grupy Mlekovita (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)

O nowych inwestycjach, trendach na rynku i eksporcie produktów mleczarskich – rozmawiamy z Dariuszem Sapińskim, prezesem Grupy Mlekovita.

REKLAMAKAiN - Belka w artykułach (lipiec 2019)

W co inwestuje Mlekovita?

Jeśli chodzi o zakup nowych maszyn i linii produkcyjnych, jak również modernizację już działających urządzeń, procesy inwestycyjne toczą się w normalnym tempie. Natomiast jeśli chodzi o portfolio produktowe, to mimo że mamy duży asortyment, stale go rozszerzamy o takie produkty, których w Polsce jeszcze nie ma. Rynek trzeba stale czymś zaskakiwać, dlatego dbamy o to, by nasze nowości były inne od tego, co proponuje konkurencja. Nie chcemy nikogo naśladować. Uważam, że ważne jest, żeby być kreatywnym i wnosić coś od siebie do oferty całej branży. Chodzi przecież o to, żeby spożycie mleka w Polsce rosło. Mimo że mamy już w portfolio ponad 1000 produktów, to wciąż widzę miejsce na rynku dla kolejnych wyrobów.

Które segmenty rynku przetworów mleczarskich mają największy potencjał?

Rynek rozwija się w wielu kierunkach, a my staramy się zaspokajać oczekiwania nawet najbardziej wymagających konsumentów. Na pewno dużą popularnością cieszą się produkty dla sportowców z linii koncentratów białek serwatkowych WPC 80. Ciągle rośnie też zainteresowanie produktami bez laktozy i żywnością ekologiczną. W tej chwili mamy również w ofercie nawet ser nie zwierający ani kropli mleka. Wprowadziliśmy na rynek produkty wegetariańskie i wegańskie, koszerne i halal. Odpowiadamy na potrzeby każdej grupy klientów, bo nasze produkty traktujemy jako inwestycję w ich zdrowie. Właściwie odżywianie nie tylko korzystnie wpływa na zdrowie, ale i zapobiega wielu chorobom – dlatego należy przestrzegać zaleceń piramidy zdrowego żywienia, w której mleko i produkty mleczarskie pełnią bardzo ważną rolę. Posiadają wiele prozdrowotnych walorów, są idealnym źródłem wapnia, pełnowartościowego białka oraz witamin przy stosunkowo małej liczbie kalorii.

Jak duża część produkcji wysyłana jest na rynki zagraniczne?

Rynki zagraniczne są dla nas bardzo ważne. Chociaż Polska jest dużym krajem, to jednak konsumpcja produktów mlecznych jest u nas wciąż zbyt mała – mamy takie możliwości, że produkujemy więcej, niż jesteśmy w stanie sprzedać w Polsce, ale i Polacy – mimo że sytuacja się poprawia – w porównaniu do innych nacji spożywają po prostu mniej nabiału. Dlatego 30-35 proc. produkcji sprzedajemy na eksport. Od wielu lat naszym najważniejszym odbiorcą są kraje Europy Zachodniej, a obecnie ogromne znaczenie zyskała Afryka – nieco kosztem Azji, głównie ze względu na mniejszą niż wcześniej chłonność chińskiego rynku. Tym niemniej też jest to istotny odbiorca. W sumie nasze produkty trafiają do 159 krajów na całym świecie. A naszą ambicją jest być wszędzie. To też pozwoliłoby nam w tym roku osiągnąć kolejną rekordową wartość przychodów, które w 2018 r. po raz pierwszy w historii firmy przekroczyły 4,5 mld zł. Liczymy, że podobnie jak w ubiegłym roku silną pozycją będzie sprzedaż proszków mlecznych, które są istotnym produktem eksportowym, a których produkcję dynamicznie rozwijamy dzięki możliwościom naszej nowej Fabryki Proszków Mlecznych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Gość 3 3 dni temu

    Niech nie zaklina rzeczywistości. Rośnie ludzka świadomość i popyt na roślinne produkty.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~LubieMleko 2 26 dni temuocena: 0% 

    "Chodzi przecież o to, żeby spożycie mleka w Polsce rosło" i za chwilę w dalszej części wywiadu " mamy również w ofercie nawet ser nie zwierający ani kropli mleka". analizując cały kontekst wypowiedzi to sens został zachowany, ale takich wypowiedzi p. Prezes powinien unikać, bo przecież już w tym biznesie nie chodzi jednak tylko o mleko

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Obserwator 1 miesiąc temuocena: 0% 

    Jest błąd w tytule... W tresci artykułu podana jest wartość przychodu za 2018 r 4,5 mld, a skoro w tym roku idą na 5 mln to raczej nie jest to ambitny plan dla tej firmy... prośba do redakcji o sprostowanie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony