REKLAMAProxi.cloud 11-25.10.2019
Dariusz Sinkiewicz, dyrektor generalny Travel Essentials Poland w Lagardere Travel Retail

Dariusz Sinkiewicz, dyrektor generalny Travel Essentials Poland w Lagardere Travel Retail (fot. mat. prasowe)

Dariusz Sinkiewicz opowiada o specyfice prowadzenia biznesu w segmencie travel, w którym w ramach jednej linii biznesowej funkcjonuje kilkadziesiąt konceptów, a każdy musi przemawiać do konsumenta innym językiem. Zarządzanie tak złożonym i wyspecjalizowanym ekosystemem wymaga precyzji, doświadczenia i zaawansowanych narzędzi informatycznych.

REKLAMA

Firma Lagardere działa w Polsce nieco w cieniu, prowadząc swój unikalny biznes bez rozgłosu. Czym zajmuje się grupa Lagardere?

Właścicielem Lagardere Travel Retail Sp z o.o. jest koncern Lagardere, spółka publiczna notowaną na giełdzie w Paryżu. Firma składa się z czterech dywizji. Pierwsza to Lagardere Travel Retail, zajmująca się handlem detalicznym i gastronomią. Działalność wydawniczą prowadzi Lagardere Publishing. Segment Lagardere Active funkcjonuje na rynku mediów, posiada udziały w różnych przedsięwzięciach medialnych. Z kolei Lagardere Sport zajmuje się szeroko rozumianym sponsoringiem – sportowców i imprez sportowych. Między innymi jesteśmy globalnym reprezentantem Roberta Lewandowskiego – to taka ciekawostka dla polskich czytelników.

W segmencie retail prowadzimy trzy rodzaje aktywności. Pierwsza to typowy obszar duty-free, obejmujący klasyczny dla tego segmentu asortyment: perfumy, kosmetyki, papierosy i alkohol. Druga to food-service, gastronomia – od restauracji, aż po małe kawiarenki pod własnymi brandami lub korzystając z licencji światowych marek. W ramach tej działalności m.in. prowadzimy na zasadzie franczyzy pewną liczbę placówek sieci McDonald's, inny przykład to prowadzony przez nas od niedawna ciekawy koncept fast-foodowy Johnny Rockets.

Najszerszą linią biznesową w tym segmencie jest Travel Essentials, która obejmuje szereg konceptów. Są tu saloniki z niezbędnikami dla podróżnych Relay. Są salony multimedialne Virgin, oferujące książki, multimedia, upominki itp. Inny koncept to sklepy z miejscowymi pamiątkami pod brandem „discover” – Discover Cracow, Discover Warsaw itd. Mamy wreszcie typowe sklepy convenience jak 1Minute czy Hubiz. Zarządzamy całym szeregiem sieci, łącznie w skali całej firmy to 24 brandy. W sumie w Polsce zarządzamy biznesami generującymi1.5 mld zł obrotu.

To nie wszystko, jest jeszcze część biznesu prowadzona w kooperacji z Grupą Eurocash.

Zgadza się. Poza core’owym własnym biznesem, który koncentrując się na segmencie Travel funkcjonuje w ramach spółek Lagardere Travel Retail i Lagardere Duty-Free, wraz z Eurocashem jesteśmy udziałowcami spółki InMedio, prowadzącej sieć sklepów Inmedio i Inmedio Trendy. Generuje ona dodatkowe znacznie ponad pół miliarda przychodu.

Łącznie prowadzimy w całej Polsce 860 sklepów. Strategiczną działalnością Travel Retail są sklepy, kawiarnie i restauracje dla podróżnych. Poza segmentem Travel prowadzimy sieć kawiarni So! Coffee, lodziarni Furrore czy wspomnianą już sieć saloników prasowych InMedio.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony