REKLAMAProxi.cloud 11-25.10.2019
Dariusz Sinkiewicz, dyrektor generalny Travel Essentials Poland w Lagardere Travel Retail

Dariusz Sinkiewicz, dyrektor generalny Travel Essentials Poland w Lagardere Travel Retail (fot. mat. prasowe)

Strona 4 z 10
REKLAMA

To contra spadku innych kategorii np. prasy.

Spadek sprzedaży prasy to zjawisko powszechne, podobnie jak spadek sprzedaży papierosów. Tymczasem na tych dwóch głównych kategoriach opiera się sieć Inmedio czy Relay.

Kategorie formatu Inmedio czy Relay, są na szczęście bardziej zdywersyfikowane. Niemniej koncentrując się na prasie czy papierosach, można zarabiać także na kategoriach, których sprzedaż maleje. Po pierwsze, trzeba to robić właściwie, czytaj dobrze / lepiej niż konkurencja. A po drugie matematycznie pomaga relatywnie niski udział w rynku – firmy o dużych udziałach siłą rzeczy poddane są działaniu globalnego trendu, te z mniejszym, jak my, mogą budować nadal silną sprzedaż na spadającej kategorii. Mamy udział w rynku prasy na poziomie ok. 5 proc., to niewiele. Między innymi dzięki temu jeszcze dwa lata temu, gdy rynek prasy już się kurczył, my mieliśmy wzrosty.

Jak to możliwe?

Otóż my działamy w nieco innym systemie, niż pozostali detaliści sprzedający prasę. Wypracowaliśmy w tym zakresie własne know-how, mamy doświadczonych ludzi. Dlatego w naszym przypadku operator – Ruch SA – wykonuje jedynie czysto fizyczną operację dostarczenia odpowiednich nakładów do poszczególnych placówek. Resztą zajmujemy się sami, sami decydujemy o tym, gdzie jaki tytuł ma trafiać, w jakim nakładzie. Jeśli gdzieś trafią się jakieś nadwyżki, przekazujemy je pomiędzy punktami. Mamy więc bardzo mało strat, a w porównaniu do reszty rynku mamy o 5-7 proc. lepszy trend sprzedażowy.

Jak wygląda przyszłość prasy? Dalszy rozwój saloników ma sens biznesowy?

Będzie dalej postępowała obserwowana już ewolucja modelu biznesowego saloników prasowych. Jeśli chodzi o samą prasę, to bez wątpienia znikną dzienniki, natomiast periodyki będą funkcjonowały u wyspecjalizowanych detalistów, jako dobro nieco bardziej luksusowe. Ich cena pójdzie w górę, nakłady spadną, ale najlepsze tytuły nie znikną z rynku.

Szerzej patrząc na kategorię ‘czytelniczą’ zauważamy renesans sprzedaży książek i jesteśmy zdania, że ten trend będzie się umacniał.

Co z papierosami?

Rynkowa sprzedaż papierosów z roku na rok spada, ale to nie są radykalne zmiany, zachodzą relatywnie powoli. W przypadku naszej sieci sprzedaż tego asortymentu od kilku lat rośnie dwucyfrowo w ujęciu like-for-like, tak będzie także w tym roku. Naszym atutem jest duża szerokość oferty i doskonałość operacyjna dt. wskaźników ekspozycji.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony