REKLAMAJACOBS - ZIARNA - BANER GŁÓWNY (01-15.10.2019)
Dariusz Sinkiewicz, dyrektor generalny Travel Essentials Poland w Lagardere Travel Retail

Dariusz Sinkiewicz, dyrektor generalny Travel Essentials Poland w Lagardere Travel Retail (fot. mat. prasowe)

Strona 9 z 10
REKLAMA

W zależności od konceptu inaczej układa się na półkach asortyment, wymagany jest inny rodzaj obsługi, doradztwa itd. Nie chciałbym jednak zdradzać wszystkich szczegółów naszego know-how.

Jakie są plany rozwoju grupy Lagardere w Polsce w perspektywie najbliższych lat?

W segmencie travel główne kierunki rozwoju związane są z lotniskami, które będą się otwierać lub powiększać – w pierwszej kolejności to Lublin i Katowice, być może wkrótce także Poznań. Drugi kierunek to PKP – w tym wypadku także podążać będziemy za rozwojem rynku. W segmencie non-travel oś rozwoju, poza centrami handlowymi, to punkty uliczne oraz nasz nowy koncept InMedio Trendy.

Rozwijany we współpracy z Grupą Eurocash.

Tak, pracujemy nad nim z naszym partnerem. InMedio Trendy to koncept łączący sklep alkoholowy z salonikiem prasowym. W tym roku otworzyliśmy już kilka punktów, do końca roku ma ich być 20, a w przyszłym roku 60. Będziemy się rozwijali zarówno na bazie punktów własnych, jak i przez franczyzę. Docelowo, w ciągu kilku lat, tych punktów ma być kilkaset.

Jest to nasz autorski koncept. Pracując nad nim, braliśmy pod uwagę dwa elementy. Jako LTR mamy ogromne doświadczenie w kategoriach non-food. Z kolei nasz partner, Eurocash, jest ekspertem w alkoholach. Połączenie tych kompetencji wydawało się naturalnym kierunkiem. Ważne było, żeby nie naśladować rozwiązań stosowanych u konkurencji działającej ‘w ulicy’. Nasz koncept z założenia ma być pozycjonowany nieco bardziej w stronę aspirującego klienta.

Typowa powierzchnia tego formatu to 60-80 mkw., w porównaniu do konkurencji mniej powierzchni przeznaczamy na żywność, a znacznie więcej na alkohol i non-food. Jest dobrej jakości kawa, jest dobra jakościowo oferta w zakresie fast-food. Pierwsze placówki powstały na bazie istniejących punktów InMedio, po ich konwersji do nowego formatu okazało się, że mamy wzrosty sprzedaży przekraczające 100 proc.! Projekt okazał się rentowny już w pierwszym roku.

Komunikujemy ten projekt hasłem „Kultura przyjemności” – staramy się łączyć ofertę kulturalną z lepszymi alkoholami, dobrym winem. Książki Steinbecka dobrze się kojarzą z amerykańską whisky. Ten koncept nie jest zatem bezpośrednią konkurencją dla Żabki, ponieważ bardzo się od niej różni, jest dużo dalej od Żabki niż 1Minute.

Rozwój nowego konceptu nie będzie się odbywał kosztem klasycznych saloników InMedio?

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony