REKLAMAROS-SWEET - Pestki dyni w czekoladzie - Baner Główny (21.08-01.09.2019)
Dariusz Sinkiewicz, dyrektor generalny Travel Essentials Poland w Lagardere Travel Retail

Dariusz Sinkiewicz, dyrektor generalny Travel Essentials Poland w Lagardere Travel Retail (fot. mat. prasowe)

Strona 2 z 3
REKLAMA

Planujecie wprowadzenie programu lojalnościowego? To realne w tak różnorodnym biznesie i różnej klienteli?

Prowadzimy zaawansowane prace nad programem lojalnościowym, który zamierzamy wdrożyć w przyszłym roku. Nasze dotychczasowe doświadczenia w tym zakresie ograniczają się do współpracy z programem Miles&More. Uważamy natomiast, że przynajmniej na tych lotniskach, gdzie jesteśmy obecni z wieloma formatami, jesteśmy w stanie zwiększać sprzedaż i budować lojalność klientów częściej latających.

W przypadku handlu lotniskowego kluczem do sukcesu jest wygoda i szybkość zakupów. Klienci mają często niewiele czasu, a szczyty zakupowe zdarzają się bardzo często, wraz z rytmem wylotów. Jak sobie radzicie z tym problemem?

Kluczowe jest ulokowanie sklepów tak, by współgrały z ruchem pasażerów. Ważna jest również odpowiednia budowa i umiejscowienie stanowisk kasowych, umożliwiające kierowanie ruchem klientów. Mamy też zestawy kas mobilnych, za pomocą których w momentach dużego ruchu nasi sprzedawcy obsługują klientów stojących już w kolejce. Ponadto, staramy się dążyć do tego, by sprawnie obsługiwać wszelkie rodzaje kart, także te z Państwa Środka, które w wielu punktach nie są obsługiwane.

Lotniska mają pewną wspólną cechę, jeżeli chodzi o komfort konsumenta, mianowicie jest on w stresie – ma ograniczony czas, przechodzi przez kontrolę bezpieczeństwa, sam lot też jest dla wielu podróżnych stresem. W związku z tym komercjalizacja pewnych stref terminala musi być przeprowadzona w taki sposób, by klient zaspokoił swoje potrzeby zakupowe i jednocześnie czuł się tam swobodnie.

Podróżujący klienci mają inne wymagania?

Z handlowego punktu widzenia różne koncepty handlowe muszą być różnie zorganizowane. W zależności od charakteru, sklep optymalnie powinien penetrować całość lub część ruchu pasażerskiego. Inaczej powinien być ulokowany sklep impulsowy, inaczej z kategoriami destynacyjnymi.

W Gdańsku i Krakowie zbudowaliśmy pierwsze w Polsce sklepy Duty Free w koncepcji walk-through, eksponowane na całość flow klientów, które znalazły ogromne uznanie u klientów. Jeszcze inaczej staramy się lokalizować sklepy modowe, które muszą pozostawać w adekwatnym, korespondującym do prestiżu otoczeniu. A inaczej sklepy mass-marketowe.

W zależności od konceptu inaczej układa się na półkach asortyment, wymagany jest inny rodzaj obsługi, doradztwa itd. Nie chciałbym jednak zdradzać wszystkich szczegółów naszego know-how.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony