REKLAMAHELIO - Baner Główny - Bakaliowe Kieszonkowe (18-29.09.2019)
Dave Lewis, prezes Tesco

Dave Lewis, prezes Tesco (Źródło: Tesco)

Nadmierne wykorzystanie plastiku w opakowaniach jest poważnym wyzwaniem. Z tym problemem musi się zmierzyć cała branża konsumpcyjnych dóbr paczkowanych. Tesco zamierza aktywnie uczestniczyć w tym procesie. Od przyszłego roku rezerwujemy sobie prawo do wycofywania z oferty produktów, które są opakowane w przesadny sposób – zapowiada szef Tesco, Dave Lewis, na firmowym blogu.

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE -BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.09.2019)

„Plastik jest jest częścią większego kłopotu, jaki mamy z opakowaniami. Przechodzimy obecnie do drugiej fazy naszego planu redukcji opakowań, aby przyczynić się do rozwiązania tego problemu” – pisze szef Tesco.

Brytyjski detalista przyjął w stosunku do opakowań zasadę 4R – Remove, Reduce, Reuse and Recycle (wyeliminuj, zredukuj, wykorzystaj ponownie, poddaj recyklingowi). Firma dokonała przeglądu wszystkich opakowań i przystępuje do działań, zmierzających do wyeliminowania z nich wszelkich materiałów nie poddających się recyklingowi oraz opakowań niepotrzebnie dużych.

„Jeśli chcemy zmienić obecną sytuację w kwestii opakowań, nie możemy ignorować faktu, że wielu producentów od dawna przesadza z opakowaniami. Chyba każdemu z nas zdarzyło się otworzyć torebkę czy pudełko płatków śniadaniowych i zdziwić się, jak nadmiernie duże jest opakowanie w stosunku do zawartości. Albo otworzyć paczkę chrupek i zastanawiać się, dlaczego opakowanie jest wypełnione tylko do połowy.

Dlatego przez ostatnie dwa tygodnie spotykaliśmy się z naszymi dostawcami i wspólnie poszukiwaliśmy naprawdę skutecznych rozwiązań, które pomogą ograniczyć zużycie surowców na opakowania – takich jak wykorzystanie innych materiałów czy zmiana projektu opakowania. W niektórych przypadkach oznacza to powrót do deski kreślarskiej i wymyślenie wszystkiego na nowo.

Sprawa jest nagląca, dlatego z początkiem przyszłego roku zaczniemy oceniać, czy opakowanie jest odpowiednie dla danego produktu, czy ma właściwy rozmiar. Będziemy brać te czynniki pod uwagę przy podejmowaniu decyzji asortymentowych, a jeśli uznamy opakowanie za nadmierne czy niewłaściwe, rezerwujemy sobie prawo do usunięcia tego produktu z oferty” – ostrzega Dave Lewis.

„Przeglądamy kategorię po kategorii, traktując sprawiedliwie każdy produkt. Damy dostawcom wystarczająco dużo czasu na wprowadzenie zmian. Jesteśmy przekonani, że producenci towarów markowych będą dostosowywać się do naszych wymogów i oczekujemy, że będą robić w tej kwestii postępy” – kontynuuje.

Menedżer przyznaje, że niektóre opakowania i plastiki pozwalają ograniczyć marnowanie żywności. Deklaruje, że w takich przypadkach sieć będzie poszukiwać alternatywnych rozwiązań, takich jak zastosowanie materiałów nadających się do recyklingu czy opakowań wielokrotnego użycia.

„W ciągu ostatniego roku zmieniliśmy opakowania 800 produktów marki własnej, dzięki czemu wyeliminowaliśmy z obrotu ponad 4 tys. ton trudnych do przetworzenia materiałów. Do końca roku pozbędziemy się wszystkich najmniej podatnych na recykling surowców z opakowań naszych produktów marki własnej. Obecnie współpracujemy z dostawcami produktów markowych, by uczynili podobnie” – zapewnia Lewis.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 9

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Pinokio 3 wczoraj 23:50

    Jedno jest pewne ,Tesco obojętnie co ma zamiar zrobić w przyszłości nie uratuje tej firmy przed wyjściem z Polski , obecnie postawił na małe formaty , ale to nie spowoduje nagłego najazdu klientów i poprawy rentowności firmy ,brak pomysłu ,złe zarządzanie to tylko niektóre z rzeczy do poprawy ,ale obawiam się że na to jest już za późno .

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Opakowanie plus 2 26 dni temuocena: 100% 

    Czyli 3/4 asortymentu, większość markowych produktów przez ostatnie lata przeszło down saizing i gramatury poleciały w dół opakowanie spuchlo, a wewnątrz pojawiły się wypełnienia przeważnie z plastiku. Równolegle każda z tych firm chwali się zrównoważonym rozwojem sadzeniem drzewek i dbałością o środowisko. Ot koncerny zło naszych czasów

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ewa 1 26 dni temuocena: 100% 

    wy się martwcie żeby dostawcy nie zerwali współpracy z wami. tesco to trup...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony