REKLAMADESIGNATURE - baner główny 21-24.10

Sieć Delikatesy Centrum rozwija w sklepach pierwszą w historii sieci markę własną wędlin premium – Szlachecka Wędzarnia. - Produkty sygnowane marką Szlachecka Wędzarnia powstają wyłącznie u polskich producentów, mistrzów sztuki masarskiej. Receptury wędlin tworzone są na nasze zamówienie, ponieważ wierzymy, że im prostszy skład, tym lepszy produkt – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash

REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (21-24.10.2019)
Produkty Szlachecka Wędzarnia w sklepie Delikatesy Centrum

Produkty Szlachecka Wędzarnia w sklepie Delikatesy Centrum (materiały prasowe)

Strategia na nowe czasy w handlu, to łatwość dopasowania się do zmian. Atutem marek własnych jest sprawna adaptacja oferty do potrzeb klienta. Myśląc o rozwoju asortymentu własnych produktów, szczególną uwagę należy zwrócić na potrzeby klientów. 

Dobrym przykładem adaptacji do oczekiwań rynkowych i potrzeb konsumentów jest wspomniana marka własna Delikatesów Centrum Szlachecka Wędzarnia. Produkty z tej linii wpisują się w trend poszukiwania zdrowej i wolnej od chemii żywności. Wędlin opartych na prostych składnikach i recepturach naszych dziadków.

Stella Gonet, kierownik ds. marki własnej w Grupie Eurocash podkreśla jak ważne dla budowania wizerunku marki są odpowiednie działania marketingowe. Marka jest dobrze widoczna w ladzie – do wszystkich sklepów dotarł już komplet oznaczeń specjalnie zaprojektowanych dla tej marki. - Wprowadziliśmy wiele dodatkowych mechanik wsparcia naszych sklepów oraz prowadzimy silne działania promocyjne we wszystkich mediach, również wśród influencerów internetowych - tłumaczy Stella Gonet.

Marka Szlachecka Wędzarnia wpisuje się w trend, w ramach którego tzw. private labels zmieniają się w prywatne marki premium czyli private brands. Obecnie klienci sklepów wybierają produkty sieci, nie dlatego że są tańszym odpowiednimi markowych, ale dlatego, że dostarczają im wartości, których szukają. 

Marki własne zrewolucjonizowały ofertę sieci handlowych. Od blisko dekady obserwujemy ich dynamiczny wzrost w ofercie produktowej. Ich sukces oparty był początkowo na idei stworzenia atrakcyjnej cenowo alternatywy dla produktów markowych. Dziś popularność i wzrost sprzedaży tych towarów przypisuje się raczej ich sprawnej adaptacji do potrzeb i oczekiwań klientów. Ponadto produkty te, choć często są w konkurencyjnej cenie, nie odbiegają jakością od swoich markowych rywali. Coraz częściej można je też spotkać na półce produktów specjalistycznych zarezerwowanych do tej pory dla znanych marek np. żywność funkcjonalną tj. bez laktozy, bez glutenu, superfood, bio czy vege lub marek premium.

Jeszcze kilka lat zapewne nikt by nie pomyślał, że marki własne mogą stać się pożądanym produktem z kategorii premium. Dziś to jednak już nikogo nie dziwi. Coraz częściej traktowane są jako osobna marka, po którą specjalnie przychodzimy do sklepu. Zmienia się także ilość produktów oferowanych w tym segmencie. Do podstawowych artykułów spożywczych dołączyły wina, kawy i czekolady, a także dania ze świeżych składników, gotowe do przygotowania w parę minut. W szerokiej gamie produktów marek własnych coraz częściej spotkać można także te pochodzące z upraw ekologicznych czy przeznaczone dla wegan. Nowym trenem poszukiwanym przez klientów są także produkty z tak zwaną czystą etykieta, czyli bez konserwantów. W gustownie zaprojektowanych opakowaniach w niczym nie przypominają produktów marek własnych sieci i niejednokrotnie są konkurencją dla produktów markowych.

Zdaniem ekspertów Grupy Eurocash silna marka własna zastąpi z czasem na sklepowych półkach B-brandy, czyli marki producenckie bez rozpoznawalności i znaczącego udziału w rynku. Pierwsze takie zmiany już obserwujemy na rodzimym rynku, gdzie dobrze zarządzane marki własne wchodzą w kolejną fazę rozwoju jako private brand.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~takie tam 2 2 miesiące temu

    EE ;) to czemu nie przecież i tak robią i kupują gdzie chcą i kogo chcą więc oddajmy im wszystko co ??

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~10 1 2 miesiące temu

    O !! to coś z Portugalczyków będzie w Polsce ?? spoko ;)))))))

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony