REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (15-28.04.2019)
Delikatesy Centrum, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych

Delikatesy Centrum, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych

Grupa Eurocash odnotowała w 2018 r. wzrost sprzedaży, związany ze zwiększeniem przychodów sektora hurtowego i konsolidacją przychodów sieci Mila. Segment detaliczny sprzedaje głównie do sieci Delikatesy Centrum – to ok. 58 proc. całości sprzedaży, z uwzględnieniem Projektu Świeże.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)

Przychody ze sprzedaży Grupy Eurocash wyniosły w 2018 r. 22 832,89 mln zł, o 9,51 proc. więcej niż w poprzednim roku.

Wzrost sprzedaży związany był głównie ze zwiększoną sprzedażą segmentu hurtowego (+957 mln zł w 2018 r. narastająco r/r) oraz konsolidacją przychodów ze sprzedaży przejętej sieci detalicznej Mila (+835 mln zł w 2018 r. r/r). EBITDA znormalizowana Grupy w 2018 r. wyniosła 373,86 mln zł w porównaniu z 360,71 mln zł w roku poprzednim (wzrost o 3,64 proc.).

Wzrost EBITDA związany był przede wszystkim z poprawą wyników finansowych segmentu hurtowego, co zostało częściowo skompensowane wynikami finansowymi segmentu detalicznego będącego w trakcie procesu reorganizacji oraz integracji.

Zysk netto znormalizowany Grupy Eurocash osiągnął poziom 66,90 mln zł, co oznacza spadek o 21,15 proc. r/r. Zysk netto znormalizowany o podatek dochodowy z tytułu sprzedaży PayUp wyniósł 78,62 mln zł. Na znormalizowany zysk netto w 2018 r. wpływ miała wyższa amortyzacja generowana przez segment detaliczny oraz zwiększone koszty finansowe netto w związku m.in. ze zwiększeniem dźwigni finansowej na przejęcie sieci Mila.

Na dzień 31 grudnia 2018 r. sieć handlu hurtowego Grupy Eurocash obejmowała 180 Hurtowni Cash & Carry, w ramach której organizowana jest sieć sklepów partnerskich „abc” do której należało 8 708 lokalnych sklepów spożywczych. W sieciach franczyzowych i partnerskich współpracujących z Eurocash Dystrybucja zrzeszonych natomiast było 5 024 sklepów.

Do sieci detalicznej należało natomiast 1 539 małych supermarketów, w tym 1 328 działających pod marką Delikatesy Centrum, oraz 448 saloników prasowych Inmedio.

Segment Detaliczny składa się głównie ze sprzedaży hurtowej do Delikatesów Centrum, która stanowi ok. 58 proc. uwzględniając sprzedaż Projektu Świeże (dystrybucja produktów świeżych takich jak owoce, warzywa, mięso i wędliny). Sklepy własne Delikatesy Centrum prowadzone przez spółki, w których Eurocash posiada 50 proc. udziału (Firma Rogala, FHC-2, Madas) stanowią 17 proc. przychodów ze sprzedaży, natomiast sklepy prowadzone przez EKO Holding (zarówno sklepy Delikatesy Centrum jak i EKO) stanowią 19 proc. sprzedaży. Do segmentu detalicznego zaliczana jest również sprzedaż detaliczna saloników prasowych Inmedio, których udział w przychodach segmentu stanowi 10 proc.

Źródło: Eurocash

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony