REKLAMAKORAL - Baner Główny - Świderek (25-31.03.2019)
Delikatesy Centrum, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych

Delikatesy Centrum, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych (fot. Konrad Kaszuba)

Grupa Eurocash zapowiada, że sieć Delikatesy Centrum, która liczy obecnie (wraz z placówkami sieci Mila) ponad 1500 sklepów działających we franczyzie w ciągu 5 lat stanie się trzecim pod względem wartości sprzedaży detalistą w Polsce. Większe będą jedynie Biedronka i Lidl.

REKLAMATargi w Krakowie - Belka w artykułach (marzec)

W ciągu 5 lat Delikatesy Centrum chcą przeskoczyć z miejsca nr 7, na pozycję nr 3 w zestawieniu największych sieci detalicznych w Polsce. To oznacza, że spółka chce wyprzedzić takie potęgi jak: Tesco, Kaufland, Carrefour i Auchan, które w 2017 r. wygenerowały kolejno sprzedaż na poziomie 11, 10, 10, 10 mld zł. Według Eurocash większe biznesy będą miały jedynie Biedronka i sieć Lidl, których sprzedaż w 2017 r. wyniosła kolejno 48 i 16 mld zł.

Do 2023 r. Eurocash chce otworzyć dodatkowe 900 sklepów typu proximity supermarket, które dodadzą sieci 5 mld zł przychodów. W sumie w 2025 r. sieć ma generować niemal 12,5 mld zł. Grupa chce rozwijać sieć nie tylko w sposób organiczny, ale także przejęcia i dalszy rozwój sieci franczyzowej. - Widzimy potencjał do otwarcia około 900 nowych sklepów w ciągu najbliższych pięciu lat, w tym dużą część wspólnie z przedsiębiorcami, którzy będą chcieli przyłączyć się do tej idei. W ten sposób stworzymy rozpoznawalną w całej Polsce sieć około 2400 supermarketów proximity – zapowiedział jesienią 2018 r. Luis Amaral, prezes Grupy Eurcoash.

Obecnie w ramach sieci Delikatesy Centrum działa ok. 1540 sklepów, w tym ponad 1000 to placówki franczyzowe, a ponad 500 to punkty własne. Sklepy partnerskie generują sprzedaż na poziomie 4,3 mld zł, zaś własne 3,1 mld zł. Warto zwrócić uwagę na fakt, że punkty własne, których jest niemal o połowę mniej, generują znacznie wyższą sprzedaż na sklep.

Ambitne plany rozwoju Grupy Eurocash są częścią szerszej strategii spółki, która została ogłoszona jesienią 2018 r.

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ WIĘCEJ:

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Roman Kołderka 3 11 dni temuocena: 100% 

    A ja chcę, żeby do TVP wrócił Pan Tik Tak!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Heeehhh 2 11 dni temuocena: 100% 

    U mnie w miasteczku są 3 DC, 2 małe i ciasne na osiedlach, 1 duży w pobliżu centrum miasta- nie pomyłka wyremontowali i otworzyli ostatnio kolejny duży 4: 100 metrów od tego 3, czyli po drugiej stronie ulicy :D Poważnie. Wcześniej tam był stary Niwex/ Eko. Tego 3 nie zamknęli i teraz konkurują sami, ze sobą. :D Ceny niestety wysokie zarówno w jednym i drugim, towar ten sam więc klientów bardzo mało. Ciekawe też jest to, że jest też z kilometr dalej EuroMarket i tam ceny produktów są o 1/3 niższe i zawsze tłumy klientów a jak wiadomo te firmy ze sobą współpracują na zasadzie franczyzy i dostarczania produktów. Ciekawa jest ta polityka firmy posiadajacej i zarządzającej DC, naprawdę ciekawa.... cóż należy życzyć powodzenia w planach ale przydałoby się też trochę więcej racjonalnego myślenia.

    oceń komentarz
  • ~Asd 1 11 dni temuocena: 100% 

    Rozbawili mnie tą wiadomością na cały dzień. Dziękuję

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony