REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny
62 proc. ankietowanych doceniało korzystanie przez personel sklepu z ręcznych urządzeń mobilnych

62 proc. ankietowanych doceniało korzystanie przez personel sklepu z ręcznych urządzeń mobilnych (mat. prasowe)

Ogólne zadowolenie klientów z obsługi w sklepach stacjonarnych znacznie wzrosło w ciągu ostatniej dekady. Wciąż jednak 44 proc. ankietowanych nie jest zadowolona z dostępności personelu oraz poziomu obsługi klienta. To wyniki przeprowadzonego przez firmę Zebra Technologies Corporation „Globalnego Badania Kupujących 2017” – dziesiątej dorocznej ankiety analizującej zadowolenie kupujących i trendy technologiczne w branży detalicznej.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Czterech na dziesięciu kupujących ankietowanych w zleconym przez firmę Zebra badaniu klientów branży detalicznej deklarowało, że dzięki Internetowi mają lepszy dostęp do informacji dla konsumentów niż pracownicy sklepów, a ponad połowa uważała, że wyposażenie pracowników handlu detalicznego w najnowszą technologię poprawia ogólne doświadczenie związane z zakupami. Mimo że 44 proc. kupujących w sklepach stacjonarnych oraz 53 proc. klientów sklepów internetowych nadal jest niezadowolone z procesu zwrotu/wymiany towaru, 62 proc. ankietowanych doceniało korzystanie przez personel sklepu z ręcznych urządzeń mobilnych.

Rosnące oczekiwania kupujących wciąż wyprzedzają inwestycje branży detalicznej w technologie wykorzystywane w sklepach, a większość kupujących millenialsów uważa, że jest lepiej skomunikowana z Internetem niż personel placówek handlowych. Odpowiadając na pytanie o dostęp do informacji dla konsumentów dzięki technologiom opartym na połączeniu z Internetem, 53 proc. kupujących z pokolenia millenialsów uważa, że ma lepszy dostęp do tych informacji niż pracownicy sklepów. Dla kupujących z pokolenia X odsetek ten wynosi 32 proc., a w przypadku pokolenia wyżu demograficznego jest to 15 proc.

Badanie pokazuje, że kupujący oczekują szybszej dostawy, ale wielu z nich nie chce za to dopłacać. Wyższe oczekiwania klientów w zakresie dostawy zmieniają krajobraz branży detalicznej . O ile 66 proc. kupujących oczekuje dostawy następnego lub nawet tego samego dnia, a 37 proc. życzyłaby sobie otrzymania towaru nie później niż tego samego dnia, o tyle 27 proc. klientów nie wyobraża sobie płacenia za szybszą dostawę.

Klienci handlu detalicznego chcą zróżnicowanych opcji realizacji zamówienia. 80 proc. ankietowanych kupuje produkty w sklepie i zabiera je do domu lub zleca ich dostawę ze sklepu do domu. Kupujący wykorzystują także inne opcje realizacji zamówienia, takie jak zakup online z dostawą do domu (64 proc.), zakup online i odbiór w sklepie (34 proc.) oraz zakup online z dostawą pod inny adres (15 proc.).

Korzystanie z tabletów w sklepach poprawia doświadczenie kupujących. Ponad połowa ankietowanych kupujących uważa, że technologia poprawia doświadczenia związane z zakupami, a 57 proc. wskazało szczególnie na korzystanie przez pracowników sklepów z tabletów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~millenials 1 25 dni temuocena: 100% 

    Moje obserwacje z miasta w zachodniej Polsce: sklep B. - brudne klejące się koszyki, bałagan na półkach, byle jak poustawiany towar na sali. Sklep L. - brudne kosze, zacinające się kółka. Sklep K. - brak kas samoobsługowych. Sklep C. - obsługa nie rozumie polskiego. Klient ma prawo oczekiwać obsługi w swoim języku, tak jak na Zachodzie. Sklep A. - braki na półkach, nieuzupełniona dostępność towaru. Zakupy w większości sklepów to żadna przyjemność, to czasochłonne zajęcie i wybór "mniejszego zła" bo wszędzie i w każdym miejscu są mankamenty w obsłudze sklepowej jak i w wyglądzie samych sklepów. Najchętniej wszystko bym kupował przez internet z dostawą do domu!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"