REKLAMAeFRESH - SELENA nr 3 - Baner Główny (14-21.11.2018)

(fot. Pixabay CC0)

Na przestrzeni najbliższych dwóch lat branża handlowa będzie inwestować w nowe technologie znacznie chętniej niż firmy z innych sektorów gospodarki – wynika z analiz Oxford Economics. Obecnie najwięcej środków firmy handlowe przeznaczają na rozwiązania mobilne, chmurę i analitykę biznesową, ale już za dwa lata priorytetem staną się inwestycje w Big Data.

Instytut analityczny Oxford Economics przebadał ponad 2600 firm w 17 krajach pod kątem obecnych i planowanych inwestycji w nowe technologie. Okazuje się, że przedstawiciele branży handlowej są zdecydowanie bardziej zainteresowani ich wdrożeniem niż przedstawiciele innych sektorów gospodarki.

Dwóch na trzech detalistów twierdzi, że transformacja cyfrowa jest obecnie kluczowa dla przetrwania ich organizacji a 84 proc. pytanych jest zdania, że stanie się ona priorytetem w ciągu pięciu lat.

– To z jednej strony pozytywna, a z drugiej negatywna informacja. Choć trudno w to uwierzyć, dla niektórych firm handlowych może być już wtedy za późno na inwestycje w technologie. Dzisiaj Amazon przenosi całą swoją wiedzę i możliwości analizy danych o klientach z sieci do tradycyjnego handlu. To samo robi w Chinach Alibaba. Giganci mogą przejąć dużą część rynku, bo handel stacjonarny w dużej mierze jest dziś analogowy. Retailerzy wiedzą, co się sprzedaje, ale gdyby zapytać, dlaczego akurat to, nie będą znali odpowiedzi – zwraca uwagę Wojciech Stramski, CEO Lab4Motion, specjalizującej się w analizie ruchu klientów oraz rozpoznania towaru na półce z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. – Nie potrafią określić, ile dodatkowego towaru mogłoby się sprzedać, gdyby zapewnić odpowiedni poziom zaopatrzenia produktów w ich ofercie i mają problem z określeniem ścieżki zakupowej klientów. Przez to tracą pieniądze, za chwilę, jeśli się nie ucyfrowią, zaczną tracić udziały w rynku. Biznesy działające w kanale online już dawno się tego nauczył – dodaje.

Jak wynika z danych Oxford Economics, to zagrożenie dostrzega spora część branży. Sprzedawcy detaliczni inwestują w technologię, najczęściej w rozwiązania mobilne (73 proc.), chmurowe (63 proc.) i Big Data (60 proc.). Średnia dla retailu jest wyższa niż w przypadku innych branż.

Obecnie ponad połowa firm handlowych wdraża rozwiązania w zakresie Internetu Rzeczy a 38 proc. inwestuje w bezpieczeństwo. Najmniej, bo 3 proc. ankietowanych inwestuje w sztuczną inteligencję i robotyzację (odpowiednio 3 proc. i 2 proc.). To jednak szybko się zmieni. Choć na razie niewiele firm planuje inwestycje krótkoterminowe w uczenie maszynowe, wirtualną rzeczywistość czy aplikacje konwersacyjne, to jeśli entuzjazm większych sprzedawców jest wskazówką, narzędzia te staną się niebawem znacznie bardziej istotne dla całego sektora detalicznego. Już za dwa lata w rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję zainwestuje 19 proc. detalistów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony