REKLAMAKongres Alkohole i Napoje 2018 - Baner Główny
Millenialsi często inicjują kontakt ze sklepem za pomocą urządzeń mobilnych

Millenialsi często inicjują kontakt ze sklepem za pomocą urządzeń mobilnych (fot. Pixabay CC0)

Detaliści muszą zmodyfikować swoje strategie biznesowe i kompetencje technologiczne, dostosowując układ sali sprzedaży oraz systemy i procesy wewnętrzne do preferencji millenialsów i młodszych pokoleń konsumentów. Młodzi klienci doprowadzą do redefinicji handlu przyszłości – przekonują autorzy raportu firmy analitycznej GlobalData.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Żyjący w pośpiechu konsumenci z pokolenia millenialsów oczekują od sieci handlowych wygody i elastyczności, spójnego funkcjonowania środowiska omnichannel, tak aby mogli swobodnie łączyć zakupy online i mobilne z wizytami w sklepach stacjonarnych. To pokolenie znacznie chętniej od starszych generacji korzysta z platform e-commerce i zakupowych aplikacji mobilnych, choć wciąż jeszcze ponad połowy zakupów dokonuje stacjonarnie – wynika z danych GlobalData.

Do odwiedzenia sklepu fizycznego pokolenie to wymaga jednak zachęty, takiej jak oferta silnych marek, z którymi się identyfikują, zapadające w pamięć prezentacje czy możliwość wypróbowania produktów, a także atrakcyjne otoczenie, np. zlokalizowane wewnątrz sklepów kąciki kawowe czy stoiska przekąskowe. Zanim młodzi konsumenci całkiem zrezygnują z wizyt w sklepach stacjonarnych, detaliści muszą przeprowadzić analizy, które pozwolą im skutecznie wyjść naprzeciw oczekiwaniom dojrzałym cyfrowo pokoleniom.

– Handlowcy muszą pracować nad swoimi strategiami funkcjonowania w mediach społecznościowych, zintegrować z nimi swoje programy lojalnościowe, udoskonalać ich funkcjonalności i wdrażać różne aplikacje mobilne, od poradnikowych i informacyjnych, przez rozrywkowe, aż po rozwiązania podmiotów zewnętrznych, np. operatorów voucherów. Ważne jest także, by detal doskonalił formy współpracy z producentami marek znanych i cenionych przez tę grupę konsumentów – wyjaśnia Andreas Olah, analityk detalu cyfrowego w GlobalData.

Pokolenia millenialsów i młodsze nawiązują interakcję z detalistami i dokonują zakupów przede wszystkim za pośrednictwem urządzeń mobilnych – smartfonów, tabletów, zegarków smart czy okularów do oglądania rozszerzonej rzeczywistości. Korzystają z tych gadżetów w domu, pracy i na mieście, także podczas wizyt w sklepach stacjonarnych. Handlowcy muszą zatem umieć te urządzenia lokalizować i dostarczać na nie treści powiązane z danym sklepem, alejką, a nawet regałem – informacje, promocje, przypomnienia czy zachęty do zakupu konkretnych produktów – wylicza DlobalData.

W tym celu sieci mogą wykorzystywać technologię geo-fencing – odpowiednik geo-lokalizacji, stosowany we wnętrzach – która wykorzystuje m.in. sygnały świetlne wysyłane do kamery smartfona, a także bardziej tradycyjne metody lokalizacji, oparte na punktach Wi-Fi czy danych operatorów sieci komórkowych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~jw 1 6 miesięcy temuocena: 100% 

    Przepraszam ale kolejny raz widzę błędne określenie lansowane przez wiele portali internetowych. Chciałbym sprostować, że dzisiejsze pokolenie to nie pokolenie jakichś tam MILENIALSÓW tylko pokolenie ludzi ANI ANI - w tłumaczeniu " ani do pracy ani do nauki" Dziękuję i pozdrawiam.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony