REKLAMAProxi.cloud 11-25.10.2019
Nowy terminal DHL Parcel Polska w Mosznej pod Warszawą

Nowy terminal DHL Parcel Polska w Mosznej pod Warszawą (DHL Parcel Polska)

Blisko 7500 mkw. powierzchni hali, 18 bram dla transportów liniowych, 50 kurierskich i 10 uniwersalnych. Dodatkowo 950 mkw. powierzchni biurowej, punkt przyjęć i miejsca parkingowe dla samochodów kurierskich, linowych oraz klienckich – tak prezentuje się nowy obiekt firmy DHL Parcel w Mosznej pod Warszawą.

REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (21-24.10.2019)

To jeden z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie. Nowa jednostka spełnia wszystkie najwyższe standardy Grupy DHL. W olbrzymiej hali zainstalowano zaawansowanego technologicznie shoe-sortera – systemu taśmociągów, linii do przenoszenia paczek i przenośników. Jednym z najistotniejszych elementów całego łańcucha jest skaner, przez który przejeżdżają paczki wyłożone na taśmę. Tam odczytywany jest ich kod, po czym przenośniki kierują je do odpowiednich zsypów, a później samochodów. W nowym obiekcie DHL Parcel udało się osiągnąć przepustowość sortowania na poziomie 7500 przesyłek na godzinę.

Obiekt obsługuje ok. 30% terenów dawnego województwa warszawskiego, a w planach jest dalsza ekspansja w kierunku Łodzi. Póki co, samochody wyjeżdżają z owego terminala w 14 kierunkach. Co ciekawe nowoczesne systemy informatyczne pozwalają na podgląd tego w jakiej kolejności poszczególne paczki wkładane są do samochodów, a nawet w którym miejscu konkretnego pojazdu się znajdują. To z kolei przekłada się na poprawę efektywności, jeżeli chodzi o wypełnienie poszczególnych pojazdów.

Obecnie terminal działa już z pełną mocą w systemie dwudziestoczterogodzinnym przez sześć dni w tygodniu, jednak jak przekonują przedstawiciele firmy, w okresie przedświątecznych praca odbywać się będzie w cyklu 24/7. Wzrośnie także liczba kurierów obsługujących nowe centrum. Obecnie pracuje ich tam ok. 100.

– W DHL ciągle rozwijamy naszą ekspercką wiedzę techniczną i nie obawiamy się podejmowania odważnych kroków. Dlatego, podczas budowy obiektu, mając do dyspozycji wszystkie rozwiązania technologiczne, dostępne na rynku, zastosowaliśmy szereg innowacyjnych rozwiązań, wyznaczając nowe kierunki w podejściu do infrastruktury operacyjnej – komentuje Agnieszka Świerszcz, prezes zarządu DHL Parcel Polska.

– Wielopoziomowy zautomatyzowany system transportu wewnętrznego, wyposażony w najnowocześniejsze linie sortownicze i układ przenośników, pozwala na znaczne usprawnienia w pracy zespołu nowej jednostki, a także na jeszcze szybszą, elastyczną i dostosowaną do oczekiwań realizację zleceń klientów – wyjaśnia.

W nowym obiekcie zastosowano także wiele rozwiązań proekologicznych. Jednym z przykładów jest wykorzystanie energooszczędnego oświetlenia LED i systemu automatycznego zarządzania oświetleniem. Powoduje to zmniejszenie zużycia energii elektrycznej o 70%. Dzięki temu, w każdym miesiącu pracy obiektu zostanie zaoszczędzone aż 50 tys. KW energii elektrycznej. W obiekcie wykorzystano także instalacje przystosowane do ładowania samochodów elektrycznych oraz systemy służące odzyskiwaniu wody w ramach wewnętrznego obiegu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony