6 grudnia 2019
Moda na ekologię dotarła do sieci sklepów Auchan. Na stoiskach owocowo-warzywnych można kupić bawełniane siatki. Ekologiczne siatki wielokrotnego użytku kosztują 4,99...
Począwszy od 2020 roku na wszystkich produktach Bonduelle Deutschland będą umieszczane etykiety Nutri-Score, czyli pięciokolorowy znak graficzny, pomagający ocenić wartość...
5 grudnia 2019
Spar Group w swoim pierwszym sklepie w Polsce, czyli Eurosparze w warszawskim centrum handlowym Blue City, zaprezentowało koncept kawiarni Bean Tree Cafe. To dopiero zalążek tego,...
4 grudnia 2019
24 listopada 2019
Choć do Black Friday został jeszcze prawie tydzień już teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta pokazuje, że tego dnia na konsumentów może czekać wiele przykrych...
21 listopada 2019
20 listopada 2019
19 listopada 2019
Co trzeci przedsiębiorca, prowadzący sprzedaż detaliczną, zainstalował terminal płatniczy w ramach programu Polska Bezgotówkowa. Wciąż jednak są miejsca, gdzie można...
2 grudnia 2019
28 listopada 2019
Tesco realizuje strategię 4R, w ramach której eliminuje opakowania z tworzyw nie nadających się do recyklingu. Sieć walczy także ze zbyt dużymi opakowaniami.
3 grudnia 2019
W ponad 300 salonach sportowych marek 4F i 4F Junior, Outhorn, 4Faces, Under Armour można płacić kartami i bonami podarunkowymi i Sodexo. Na mocy umowy Sodexo Benefits and...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
e-grocery, e-commerce, m-commerce
12 września 2019, 18:43
wiadomoscihandlowe.pl
Nowy terminal DHL Parcel Polska w Mosznej pod Warszawą (DHL Parcel Polska)
Blisko 7500 mkw. powierzchni hali, 18 bram dla transportów liniowych, 50 kurierskich i 10 uniwersalnych. Dodatkowo 950 mkw. powierzchni biurowej, punkt przyjęć i miejsca parkingowe dla samochodów kurierskich, linowych oraz klienckich – tak prezentuje się nowy obiekt firmy DHL Parcel w Mosznej pod Warszawą.
To jeden z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie. Nowa jednostka spełnia wszystkie najwyższe standardy Grupy DHL. W olbrzymiej hali zainstalowano zaawansowanego technologicznie shoe-sortera – systemu taśmociągów, linii do przenoszenia paczek i przenośników. Jednym z najistotniejszych elementów całego łańcucha jest skaner, przez który przejeżdżają paczki wyłożone na taśmę. Tam odczytywany jest ich kod, po czym przenośniki kierują je do odpowiednich zsypów, a później samochodów. W nowym obiekcie DHL Parcel udało się osiągnąć przepustowość sortowania na poziomie 7500 przesyłek na godzinę.
Obiekt obsługuje ok. 30% terenów dawnego województwa warszawskiego, a w planach jest dalsza ekspansja w kierunku Łodzi. Póki co, samochody wyjeżdżają z owego terminala w 14 kierunkach. Co ciekawe nowoczesne systemy informatyczne pozwalają na podgląd tego w jakiej kolejności poszczególne paczki wkładane są do samochodów, a nawet w którym miejscu konkretnego pojazdu się znajdują. To z kolei przekłada się na poprawę efektywności, jeżeli chodzi o wypełnienie poszczególnych pojazdów.
Obecnie terminal działa już z pełną mocą w systemie dwudziestoczterogodzinnym przez sześć dni w tygodniu, jednak jak przekonują przedstawiciele firmy, w okresie przedświątecznych praca odbywać się będzie w cyklu 24/7. Wzrośnie także liczba kurierów obsługujących nowe centrum. Obecnie pracuje ich tam ok. 100.
– W DHL ciągle rozwijamy naszą ekspercką wiedzę techniczną i nie obawiamy się podejmowania odważnych kroków. Dlatego, podczas budowy obiektu, mając do dyspozycji wszystkie rozwiązania technologiczne, dostępne na rynku, zastosowaliśmy szereg innowacyjnych rozwiązań, wyznaczając nowe kierunki w podejściu do infrastruktury operacyjnej – komentuje Agnieszka Świerszcz, prezes zarządu DHL Parcel Polska.
– Wielopoziomowy zautomatyzowany system transportu wewnętrznego, wyposażony w najnowocześniejsze linie sortownicze i układ przenośników, pozwala na znaczne usprawnienia w pracy zespołu nowej jednostki, a także na jeszcze szybszą, elastyczną i dostosowaną do oczekiwań realizację zleceń klientów – wyjaśnia.
W nowym obiekcie zastosowano także wiele rozwiązań proekologicznych. Jednym z przykładów jest wykorzystanie energooszczędnego oświetlenia LED i systemu automatycznego zarządzania oświetleniem. Powoduje to zmniejszenie zużycia energii elektrycznej o 70%. Dzięki temu, w każdym miesiącu pracy obiektu zostanie zaoszczędzone aż 50 tys. KW energii elektrycznej. W obiekcie wykorzystano także instalacje przystosowane do ładowania samochodów elektrycznych oraz systemy służące odzyskiwaniu wody w ramach wewnętrznego obiegu.
Sieć sklepów GO Sport rozszerza opcję dostawy dla klientów swojego sklepu
Blisko 17 tys. mkw. będą miały dwa nowe centra dystrybucyjne DHL Parcel Polska, które
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 9
zdjęć: 79
29 listopada 2019
zdjęć: 6
zdjęć: 112
26 listopada 2019
22 października 2019
28 września 2019
19 września 2019
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.